2015. július 2.

Karalábé főzelék sajtos omlettel

Tejes karalábéfőzeléket képzeltem el mára, ráadásul a régen használt lestyánnal fűszerezve. Szerencsére a mostani zöld karalábékkal már biztosra lehet menni, ropogósak és finomak, ezért nem is szoktam agyonfőzni őket. A sajtos omlett kitűnő feltét hozzá, főleg, ha egy kis reszelt sajttal is megbolondítjuk.


Hozzávalók:

karalábé
szárzeller
erős paprika
lestyán
tejes habarás
bors

tojás
kukoricaliszt
reszelt Gouda


Mennyiséget nem írok most, de fejenként kb. 1 karalábéval és 1 – 2 tojással lehet számolni. Kis olivaolajon kezdtem néhány karika erős paprikával, a felkockázott karalábéval, majd a felszeletelt szárzeller is ment mellé. Fűszereztem, felöntöttem egy kis vízzel. Alig kellett párolni őket, hamar elérték az általam kedvelt „res” állagot. Közben elkészítettem egy tejes habarást. A lábasba öntöttem még tejet és vizet is, beletettem a tejjel elkevert lisztet és kiforraltam.



A picike blini sütőben pedig elkészítettem az omlettet. Ha több személyre készül, akkor persze nagyobb serpenyő kell, ekkor a kész omlettből nagyon guszta cikkeket vághatunk ki. A felvert tojásba belekevertem egy kevés kukorica lisztet és reszelt Gouda sajtot. Amikor alulról már megsült, betettem a sütőbe a grill alá és felül is készre sütöttem. Felnégyeltem, rátettem a főzelék mellé a tányérra és már készen is volt a könnyű nyári ebéd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése