2015. október 11.

Almás rétes bécsiesen

A töltelékre gondolok az elnevezésnél, mert a rétestészta elkészítésére nem vállalkoztam. Lehet, hogy egyszer az is eljön, de most a töltelék érdekelt elsősorban. Nem készült még nálunk almás rétes, ezért több receptet összedolgozva kialakítottam a sajátomat. Mindenképpen a darabolt almás változatot szerettem volna, nem a reszeltet. Jó lett, megtartjuk ☺


Hozzávalók 2 rúdhoz:

8 db réteslap (pont 1 csomag, 40x40 cm-es lapok)
5-6 db savanykás, karakteres alma
2 – 3  evőkanál kristálycukor (függ az alma édességétől)
1 cs. vaniliás cukor
csipetnyi só
citromhéj
citromlé
fahéj
szegfűszeg
mazsola
3 evőkanál pirított zabpehely
2 teáskanál vaniliás pudingpor (de kukorica keményítő is lehet)
zsemlemorzsa a szóráshoz
5-6 dkg olvasztott vaj

Az almákat meghámoztam, majd egészben kicsumáztam és 8 cikkre vágtam. Ha nincs ilyen célszerszámunk, akkor negyedenként kézzel tökéletes a csumázás. A cikkeket még hosszában ketté, majd 3-4 mm-es hasábokra vágtam. Tálba tettem őket és megszórtam egy kevés sóval és ráöntöttem 1 citrom levét. Alaposan összeforgattam, hogy mindenütt érje az almákat a citromlé.
Beleszórtam a cukrokat és a fűszereket. A mazsolát és a pirított zabpelyhet. Kis levet eresztett, azt leöntöttem róla (ez alma függő, az őszi almák még nagyon lédúsak). A pudingport a legvégén szórtam rá és jól elkevertem az egészet.


A réteslapokat nedves konyharuha alá tettem pár percre, majd óvatosan széthajtogattam. Laponként átfektettem őket egy másik kissé nedves konyharuhára és minden réteget vékonyan megkentem az olvasztott vajjal. A rúdhoz 4 lapot használtam fel, a többit addig letakarva tartottam.

A tölteléket nagyjából ketté osztottam, a keletkezett levet leöntöttem róla. A lapokat megszórtam zsemlemorzsával, de a két oldalukon behajtottam egy 2 cm szélességben. Egy 20 cm-es sávot vastagabban megszórtam a morzsával és arra halmoztam rá a tölteléket. Állagánál fogva ez nem volt egyszerű, jó ha van segítség, hogy szépen elegyengethessük. Ha nincs, legfeljebb szabálytalanabb lesz, baj nem történik.
Óvatosan feltekertem a konyharuha segítségével, tetejét megvajaztam és alaposan megszurkáltam. A másik rudat ugyanígy készítettem el.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket és 190ºC –on alsó-felső állásban 45-50 perc alatt megsütöttem.


Frissen, csakis frissen, langyosan, amikor majd' elrepül, olyan könnyű a tésztája. Egy kevés porcukor a tetejére és jó étvágyat!  Igazi kényeztető finomság.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése