2016. november 14.

Pirított csirkemell csíkok saláta ágyon

Mindössze egy fél csirkemell volt itthon, így a spanyol szakácskönyvemből kinéztem egy jó kis előételnek való citromos csirke csíkok receptet. Aztán ez alakult tovább, mert közben a hűtőből előkerültek ilyen - olyan zöldségek és gyümölcsök. Végül ebéd lett belőle ☺



Hozzávalók:

csirkemell filé személyenként egy fél
retek
lilahagyma
Alex körte
vegyes zöld saláta levelek
tejföl
olivaolaj
citromlé
sumak
fokhagyma
citromlé

A csirkemellet vékony csíkokra vágtam, megszórtam reszelt citromhéjjal, frissen őrölt feketeborssal és 1 óra hosszat hagytam pácolódni.

Amíg pácolódott a csirkemell, felvágtam a salátának valókat, elkészítettem a dresszinget a tejfölből, olivaolajból, sumakból, fokhagymából és citromléből, végül  összeállítottam a salátát és jól összeforgattam az egészet. Tányérra tettem és következett a csirkemell.


Sütés előtt megsóztam, aztán wokban kevés wok olajon jól odapirítottam. A végén jött a legjobb rész: az előre kifacsart citromlevet ráöntöttem, majd ezzel a pazar szafttal együtt a húst a salátára borítottam.  Végül még friss petrezselyem zölddel koronáztam meg a művet.
Azonnal fogyasztandó pirítóssal, de méginkább arab kenyérrel, pitával, tortillával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése