2016. november 4.

Spaghettini alla Carbonara

A Carbonara körül akkora a felhajtás, heves indulatok dúlnak az ügyben, hogy melyik az autentikus változat. Nos, amit Antonio Carluccio készít, azt hiszem, vitán felül áll ☺ Ő talán csak tudja, hogyan kell ☺ Tőle tanultam... már így a neten keresztül, sajnos személyesen nem volt hozzá szerencsém. Egyszerű és királyi eledel, őszintén szólva nem is értem, hogyan vetemednek az alap porra sokan .... hiszen alig több mozdulat és igazi finom ételhez jutunk.


Hozzávalók:

¼ kg durum spagetti vagy spagettini (ez a vékonyabb változat)
hagyományos füstölésű kolozsvári szalonna
2 egész tojás + 1 tojás sárgája
5 dkg reszelt Grana Padano sajt
frissen őrölt feketebors
és mielőtt bárki hiányolná, tejszín nincsen benne !!!

Az apró kockákra vágott szalonnákat egy kevés olivaolajon és kevés vízzel először fedő alatt pároltam, majd zsírjára sütöttem. Közben a tésztát lobogó sós vízben al dente-re főztem.
A tojásokat felvertem, belekevertem a reszelt sajt egy részét is.
A leszűrt tésztát rátettem a pirított szalonnára és alaposan elkevertem 1 – 2 evőkanálnyi tészta főzővízzel kiegészítve.. Ezután az edényt levettem a tűzről, kicsit még kevertem rajta, majd ekkor – és csak ekkor – öntöttem rá a sajtos-tojásos szószt. Újra kevertem, hogy a lágy krémszerű szósz minél több tésztát bevonhasson.


Ezt a tésztaételt (is) azonnal kell tálalni előmelegített tányérokba. A maradék sajttal a tányérban szórhatjuk meg. Nagyon igaz az az olasz mondás, hogy a „vendég várhat, de a pasta nem”.... mert valóban, frissen és azonnal el kell tüntetni a tányérról.  Megtörtént ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése