2016. november 12.

Ricottás citromos kuglóf

Amióta megvan a kicsi, 17 cm-es kuglóf formám, még nagyobb örömmel sütök kuglófot. Nagyon szeretjük, a délelőtti kávé mellé ideális egy szeletke belőle. Ez a mennyiség hamar elfogy, nincs ideje megszáradni és inkább nekiállok egy újabbnak, ha nem volt még elég belőle ☺


Hozzávalók:

18 dkg finomliszt (esetleg tönköllyel keverve)
½ sütőpor
csipetnyi só
10 dkg vaj
8 dkg cukor
1 cs. vaniliás cukor
100 dkg ricotta
½ citrom reszelt héja
2 tojás
2-3 evőkanál tej
kandírozott narancshéj

Először kikevertem a vajat a cukorral, citromhéjjal, vaniliás cukorral, majd egyenként beletettem a tojásokat és azokkal is habosra kevertem. Következett a ricotta és a tej, addig keverve, amíg szép sima folyadékot nem kaptam. Ezután a sütőporral és sóval elkevert lisztet adagoltam kanállal hozzá. Végül belekerült a kandírozott narancshéj is.


A formát kivajaztam és rétesliszttel megszórtam. Ebbe öntöttem a masszát, melyet aztán a 180ºC-ra előmelegített (alsó-felső állás) sütőbe toltam. 10 perc után kicsit csökkentettem a hőmérsékletet és további 35-40 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőrizzük, az a biztos !
Kicsit hagytam hűlni, utána kiborítottam a formából. Amikor kihűlt, lehetett szépen szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése