2016. november 5.

Sertés szűz káposztás rétessel és narancsos sütőtök pürével

bővebben körtés lila káposztás rétessel és gyömbéres-narancsos sütőtök pürével ☺ A káposztás rétes izgatott, mert még nem is ettem, nemhogy sütöttem volna. Aztán kellett mellé még ez – az, hogy komplett ebéd legyen. Mindenképpen egy sült húsnemű, de.... még valami. Ekkor került elő a héten megsütött nagydobosi tök bedobozolt és félretett 3 darabkája.


Hozzávalók:

sertésszűz 2 – 3 arasznyi darab,
amit előtte száraz pácban érdemes pihentetni (fokhagyma, bors, őrölt kömény)

1 csomag réteslap (8 lapból álló)
1 fej lila káposzta
2 db vilmos körte
cukor
frissen őrölt feketebors
őrölt kömény
borecet, balzsamecet

megsütött sütőtök
narancslé
balzsamecet krém (szerencsés vagyok mert van gyömbéres-narancsos ízesítésűm)
szárított őrölt gyömbér, ha a natúr balzsamecetet használjuk
juharszirup
csipet só

A húst most egyben sütöttük meg. Sütés előtt 2 órával kivettük a hűtőből, sóztuk, majd vastag falú serpenyőben zsíron megkérgeztük. Ezután ment edényestől a 180ºC-ra előmelegített (légkeverés) sütőbe 12 percre. Ezután minimum 5 percet, de inkább többet pihenjen. Így szép rozéra sül, a közepén megőriz egy kellemes rózsaszín árnyalatot.


A réteshez egy párolt káposzta készült. Jó tanácsként annyit, hogy mindenképpen készítsük el akár már előző nap, mert a hűtőben alaposan át kell hűlni, így jóval könnyebb dolgunk van a rétes készítésekor. Finomra gyalulás után lesóztam, majd kinyomkodtam a levet belőle. Kevés zsíron lepirítottam, ízesítettem, végül az ecetet is hozzáadtam. Addig pároltam amíg el nem párolgott a leve teljesen. A körtét a legvégén kevertem bele, mert érett darabok voltak. Hámoztam, magházát kivágtam és 8-ad cikkekre, majd vékony szeletekre vágtam.


A réteslapokat (4 db) konyharuhán rétegenként megkentem olivaolajjal, majd az egyik végére durva szemű zsemlemorzsát szórtam. Ide pakoltam a tölteléket, szépen elegyengettem (ezért jó, ha hideg!), az oldalait behajtottam, végül a konyharuha segítségével feltekertem. 2 rúd lett, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. A tetejüket tojással kentem meg, majd megszurkáltam.
180ºC-on légkeveréssel kb. 45 percig sütöttem, amíg szépen meg nem pirult.
A sütőből kivéve 15-20 percet hűlt,ezalatt készült el a hús. Ezután már szépen lehetett szeletelni.


A sütőtök pürénél szintén előre dolgoztam. Mivel a megsült tök adott volt, csak aprítógépben pürésítettem a belevalókkal együtt. Ma csak elővettem és melegítettem (nem nagyon a narancslé miatt, éppen csak langyosra).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése