2019. december 30.

Gesztenyés – rumos meggyes tekert kalács


Így karácsony után, szilveszter előtt idő is, kedv is van a sütögetésre. A mákos és diós bejglik elfogytak, de valami még kellene..... ☺. Gesztenye és rumos meggy – nyerő páros, és ha már bejgli szezon, legyen tekert kalács.


Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
5 dkg vaj / margarin
1 tojás sárgája
1 evőkanál kristálycukor
½ dl tej
1 dkg élesztő
1 – 2 evőkanál tejföl
20 dkg gesztenyepüré (cukrozott, kész püré)
kevés tej
rumban eltett meggy / szirupban eltett meggy + rum
néhány zabkeksz összetörve

Ez a tészta valahol a bejgli és a kalács között van, viszonylag lágyra hagytam a tésztát, így hab könnyű kalács lett az eredmény.
A tésztát összeállítottam, a lisztben elmorzsoltam a zsiradékot, a cukros tejben felfuttattam az élesztőt, amit a tojás sárgájával együtt a tésztához adtam, végül a tejfölt is beledolgoztam.


A gesztenyepürét tejjel és a rumos meggy levével fellazítottam, hogy kenhető legyen. A meggyeket szűrőben lecsepegtettem. a tésztát négyzet alakúra nyújtottam, megkentem a gesztenye krémmel. Rászórtam a meggyet, végül a zabkeksz morzsát is és úgy, mint a bejglit, feltekertem.

2 órát hagytam pihenni tojássárgájával megkenve, végül a fehérjével is megkentem és megszurkáltam.
180º-on kezdtem sütni alsó – felső állásban, majd 10 perc után visszavettem a hőfokot 150-re és még 35 percig sütöttem.
Nagyon rendben van, jövő karácsonykor ott a helye a mákos és a diós bejgli mellett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése