2019. december 31.

Majonézes cékla saláta


Igazság szerint ez messze nem újdonság, de annyi mindent elfelejt az ember, ami régen volt, régen ízlett. Kell egy impulzus, valami, ami felidézi, előhozza ezeket a régi dolgokat. Ez most a Hold utcában a Buja Disznók volt.  Ott volt hasonló cékla saláta, ami ízlett és egyből meg kellett csinálnom valami hasonlót.


Hozzávalók:

2 közepes méretű cékla
1 szál újhagyma
majonéz
tejföl
hidegen sajtolt repceolaj
borecet vagy citromlé
frissen őrölt feketebors
méz
szumák
fokhagymapor

A céklákat héjastól sós vízben megfőztem, kb. 45 perc alatt. Forrón lehámoztam és félretettem őket.
A dresszinghez a hozzávalókat alaposan elkevertem. Nem tudok sajnos mennyiségeket írni ehhez, kóstolgatni kell. Legyen túl intenzív, mert a cékla felveszi az ízeket és a végeredmény akkor lesz pont jó.

A céklát langyosra hűtve hullámvágóval feldarabolta. Beleforgattam a dresszingbe. A zöldhagymát felkarikáztam, egy részét, főleg a fehér részt beleforgattam a salátába, a maradék zöldjét pedig a tetejére szórtam. Meglocsoltam még egy kevés repceolajjal és ment pihenni. Másnapra érik igazán össze.
Füstölt lazac lesz mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése