2020. március 2.

Paradicsomos krumpli


nemhogy gyerekkori kedvenc, de éppen annak a változatnak az ízét érzem a számban, amit Nagymamám, később pedig Édesanyám készített. Kicsit édesre volt hangolva nálunk, és természetesen a saját eltevésű paradicsomlével készült. Annyira egyszerűen, hogy szinte alig tudtam reprodukálni Kicsit más lett, de vállalom.


Hozzávalók:

½ kg kiflikrumpli egyforma, 3 mm-es karikákra vágva
kevés vöröshagyma krém
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
2,5 – 3 dl passata (passzírozott paradicsom)
cukor
frissen őrölt feketebors
bazsalaikom levelek a tetejére

Olivaolajat hevítettem és a vöröshagyma krémet és a felszeletelt fokhagymát megfuttattam rajta. Rátettem a krumplit, sóztam, őröltem rá borsot és kevés vízzel fedő alatt félig megpároltam. Ezután öntöttem fel a paradicsommal, tettem hozzá egy kevés cukrot és fedő nélkül készre főztem, A felesleges víz elpárolgott belőle és kellően be is sűrűsödött.
Teljesen felesleges bármilyen rántás vagy egyéb sűrítő anyag, a lassú rotyogással pont a kíván állagot tudjuk elérni. Végül ha nincs friss levelünk, akkor a fagyasztva szárított bazsalikom is megteszi, amivel a végén megszórhatjuk.

Lehet mellé sült hús, tükörtojás, bundás kenyér bármi, ami jól esik. De ha kihűlt, langyosan önmagában is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése