2020. március 28.

Karamellizált póréhagyma kecskesajttal


ez a recept egyszerűsített változata egy Yotam Ottolenghi receptnek, amihez folyton vissza-vissza térek. A hagymafélék karamellizálása, édes-savanyú-sós ízekre hangolása már bizonyított, amikor gyöngyhagymával csináltam hasonlót. Most húsok mellé ajánlom rámorzsolva egy kis kecskesajtot vagy Fetát és megszórva pár szem mazsolával.


Hozzávalók:

1 szál póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
olivaolaj
só frissen őrölt fekete bors
1 dl száraz fehér bor
gránátalma sűrítmény vagy balzsamecet
nádcukor
maréknyi mazsola
kecskesajt vagy Feta

A póréhagymát 6 db-ra vágtam és feltettem párolódni egy kevés olaivaolajon megfuttatott fokhagymával, a borral, sóval, borssal, babérlevéllel és annyi vízzel, hogy félig ellepje. Először fedő alatt hagytam puhulni néha megforgatva, majd levettem a fedőt és puhára főztem. Kiszedtem őket és a visszamaradt lét addig forraltam, amíg besűrűsödött.

Tettem bele gránátalma sűrítményt és nádcukrot és visszatettem bele a hagymákat. Óvatosan forgatva őket visszatettem a tűzre az edényt és összefőztem. Végül szirupos ragacsos állagú lett a szaft.

Tányérra szedve hagytam kicsit kihűlni és rámorzsoltam a sajtot, rászórtam a mazsolát.

A gyöngyhagymás verzió ebben a receptben van leírva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése