2020. március 22.

Ricotta torta meggyel és mákkal


nagyon szeretem a ricottát, a mákot és a meggyet... és a sajttortát is. Ez a süti az első 3 felhasználásával készült és a negyediknek egy kicsit könnyebb, kevésbé zsírdús változata. Állagra, ha jól sütjük meg, nagyon hasonló a sajttortához, sőt itt még a keksz alapra sincsen szükség, szépen megáll a lábán.


Hozzávalók:

8 dkg lisztkeverék (tönköly és kukoricaliszt kb. fele-fele)
2 evőkanál darált mák
csipet só
50 dkg ricotta
10 dkg cukor
vanilia
4 tojás
1 dl tejszín
1 citrom reszelt héja
kb. 25 dkg magozott meggy (lecsepegtetett befőtt, vagy rumban eltett is tökéletes)

A tojásfehérjéket a sóval kemény habbá vertem, a ricottát pedig összedolgoztam a cukorral, majd hozzáadtam a liszteket, tojás sárgákat és a tejszínt, citromhéjat, vaníliát. Óvatosan a fehérje habot is beleforgatom és a massza felét a kivajazott, lisztezett kapcsos tortaformába tettem (24 cm-es).



A másik, maradék felébe óvatosan belevegyítettem a darált mákot, elkevertem. Az első réteget megszórtam a meggy egyik felével, majd ráöntöttem a mákos keveréket és a maradék meggyet a tetején osztottam szét. Végül egy kiskanálnyi nádcukrot szórtam a tetejére.

160-170 ºC-on alsó felső állásban 45-50 percig sütöttem.... kicsit remegős maradjon, de azért süljön meg a közepe is, hasonlóan a sajttortákhoz.

Amikor kihűl, és a hűtőben is pihent már, nagyon szépen szeletelhető. Finom és könnyű desszert, de egy kis tejszínhabbal azért turbózható, melyet csokireszelékkel még megszórhatunk



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése