2020. szeptember 13.

Pikáns szilva csatni


édes és sós, csípős és savanyú a legjobb, ami a tegnapi szilvásgombócból kimaradt szilvával történhetett. Jó érettek voltak már, talán 30-35 dkg volt mindössze.  Egy 440 ml-es üveg telt meg végül a csatnival. Összetevőket írom, de a mennyiségekkel most bajban vagyok. Kóstolni, kóstolni és még egyszer kóstolni.... amíg nem áll össze egy kerek egésszé.


Hozzávalók:

30-350 dkg érett besztercei szilva
1 kis fej lilahagyma
kb. 1,5 dl narancslé
1 evőkanál balzsamecet
késhegynyi őrölt gyömbér
2 mokkáskanál nádcukor (lehet több is, ha a szilva savanyúbb)
10-15 szem mazsola
kínai ötfűszer keverék
őrölt fahéj
őrölt szegfűbors
chili pehely ízlés szerint

A lilahagymást kis kockákra vágtam, a szilvát kimagoztam és négybe vágtam. Nem kell nagyon aprózni, mert sokáig fog főni, bőven elfőnek a nagyobb darabok is. 
Egy kisebb lábasba tettem ezeket, ráöntöttem a narancslét, a balzsamecetet és sóztam, fűszereztem. Beletettem a mazsolát is és elkezdtem főzni.


Kevergettem, fedő nélkül kb. 20 percig főztem. Figyelni kell, hogy mikor kezd behúzni, mint a lekvár. A cukrot csak a végén adtam hozzá és ekkor be lehet még az ízeket állítani.

Amikor elég sűrűnek találtam, sterilizált csatos üvegbe töltöttem és nyitott állapotban hagytam kihűlni. Ezután ment a hűtőbe. Hűlés közben tovább sűrűsödött, egy jó áfonya lekvárhoz hasonló álaga lett.

És hogy mihez? Sültekhez, grillezett camemberthez például. De ez a kis adag el fogy fogyni reggelikhez, vajas kenyér és brie sajt társaságában.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése