2020. november 9.

Quesadilla és guacamole

Egy kis Mexikó Arra még nem, vagy ha igen, nagyon régen kalandoztam a tányéron. Paradicsomos tortilla lapokhoz sikerült hozzájutnom, ráadásul gyönyörű avokádóm is akadt éppen. Így egy igaz kézből evős finomság készült, persze a belevalóknál szabad a választás. Ami éppen van



Hozzávalók:

személyenként 2 kicsi (20 cm) vagy egy nagy puha tortilla
csípős lángolt kolbász (Chorizo ha van, még jobb)
fejes káposzta
görög joghurt
római kömény
koriander levél

a quacamolehoz
avokádó
fokhagyma
lilahagyma
chili apróra vágva
lime lé

frissen őrölt feketebors
olivaolaj

Az avokádó krémhez kettévágtam az avokádót, kiemeltem a magját, majd tompa késsen a héjban felkockáztam a gyümölcshúst. Ezután csak kiemeltem egy kanállal. A héj alatti zöld részt minél jobban kaparjuk ki, az a sava – borsa ! Egy tányérban villával összenyomkodtam a lime lével, reszelt fokhagymával, sóval, borssal, oliva olajjal az avokádót, majd beletettem a nagyon finomra vágott lilahagymát és a chili paprikát. Jól eldolgoztam, kis tálkába  és légmentesen lezártam. Sajnos gyorsan barnul, így egy kicsit késleltethetjük a folyamatot.


A káposztát csak durvára felszeleteltem, elkevertem a sós, római köményes joghurttal és beleszórtam a koriander leveleket.
A kolbásznak lehúztam a bőrét és karikákra vágva serpenyőben megpirítottam. A felesleges zsírt leöntöttem, majd a karikákat kitettem egy tányérra.

A serpenyőben elkezdtem melegíteni az egyik tortilla lapot a benne maradt kevés kolbász zsíron. Amikor megpirult, akkor megfordítottam és rátettem a joghurtos káposztát, majd a kolbász karikákat. Lassú tűzön melegítettem, végül a másik lapot a tetejére tettem és óvatosan összenyomtam. Egy fedő segítségével megfordítottam az egészet, így a második tortilla is tudott pirulni. Végül tányérra tettem, rukkolával díszítettem és tálaltam mellé az avokádó krémet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése