2020. november 30.

Rákfarok, batáta és karfiol püré

ez a hármas is nagyon jól szerepelt, a rák édeskés íze és a püré selymessége a pirított batátával tökéletes. Ráadásul egy könnyű eledel, ami így, karácsony előtt talán nem árt J



Hozzávalók: 

előfőzött fagyasztott garnéla rák farok (személyenként 6 db)
1 kisebb karfiol
2 db közepes batáta (édesburgonya)
1 csillagánizs

frissen őrölt bors
fokhagyma
petrezselyem zöldje
vaj

Első lépésként a rákokat elővettem, hogy kiolvadjanak. Sózni nem kell őket, azt elég a sütéskor a fokhagyma granulátummal és a borssal is megszórni.A karfiolt sós vízben odatettem főni, a vízbe beletettem a csillagánizst is (különleges ízt ad neki). A batátát ujjnyi széles karikákra vágtam.

A karfiolt, amikor puhára főtt, leszűrtem és hagytam jól le is csepegni. Hideg vajat tettem hozzá és botmixerrel pürésítettem. Ha annyira sűrű lenne, akkor egy kevés tej is mehet bele. A batátát olivaolajban megforgattam, sóztam, borsoztam és serpenyőben lassú tűzön pároltam – pirítottam, közben egyszer megfordítottam.

A rákok pár perc alatt megsültek, forró serpenyőbe dobtam őket egy kevés olajra. Amikor minden elkészült, azonnal tálaltam, végül megszórtam az egészet petrezselyem zölddel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése