2020. november 12.

Paszternák krémleves fehérborral

paszternák kontra fehér répa vagyis petrezselyem gyökér.... hasonlóak, de mégsem ugyanaz a kettő. A paszternákban nincsenek azok a hosszanti, sokszor kemény és majd hogy nem fás rostok, mint a másikban, főleg a vékonyabb darabokban. Természetesen az ízük is különbözik, de hasonlít is. Ennek ellenére a fehér répából is elkészíthető ez a leves – én már kipróbáltam azt is. 



Hozzávalók: 

paszternák (vagy fehér répa)
tejszín
vöröshagyma
fokhagyma
zöldségleves
száraz illatos fehér bor (Irsai Olivér pl.)
frissen őrölt fekete bors

lestyán
turbolya
friss petrezselyem, oliva olaj, durvára darabolt mogyoró vagy levesgyöngy a tetejére

A lényeg – főleg, ha a szálasabb gyökeret használjuk, hogy vékonyra kell felkarikázni és úgy párolni, főzni először kevés lével. Oliva olajon egy mokkáskanálnyi vöröshagymakrémet és a fokhagyma gerezdet éppen csak megfuttattam és már tettem is rá a felszeletelt gyökeret. Ráöntöttem kb. 1 dl fehérbort, amit kiforraltam, majd kevés zöldséglevessel felöntve majdnem készre főztem. Ekkor pótoltam ki a levessel a folyadék mennyiséget, fűszereztem a lestyánnal, turbolyával és teljesen készre főztem. Belekevertem a tejszínt is és az egészet turmix gépbe tettem, hosszú percekig turmixoltam, amíg teljesen sima lett.


 A tányéron meglocsoltam oliva olajjal, szórtam rá petrezselymet és mogyorót, illetve levesgyöngyöt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése