2014. február 22.

Lemonopita Meyer citromból

A Meyer citrom őrületből nem maradhattam ki én sem… főleg, hogy nagyon nehezen sikerült hozzájutnom. Sok helyen ömlesztve van a többi citrusféleség közé, nem is tudják, mi fán terem J Linyah Konyhalál-on lévő receptjének köszönhetően pedig egy remek, igazi nyarat (és nyaralást) idéző görög süteményt készítettem.



Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
10 dkg búzadara 
2 kávéskanál szódabikarbóna
20 dkg kristálycukor
2,5 dl natúr joghurt – a „Bakoma” márkájú  nagydoboz sűrű görög joghurt kb. 2/3-a
3 egész tojás
1 mokkáskanál só
1 citrom lereszelt héja + fél citrom leve

A sziruphoz:
3 citrom leve és lereszelt héja
15 dkg kristálycukor
2-3 dl víz (Meyer citromnál elég a 2 dl, mert annak rengeteg leve van!)

A száraz hozzávalókat (liszt, búzadara, szódabikarbóna) jól összekevertem. A tojást a cukorral, sóval, citromlével és reszelt citromhéjjal habosra kevertem, majd hozzáadtam a joghurtot is. Ezután fokozatosan beleszórtam a lisztes keveréket és símára kevertem. Egy kerek, 28 cm-es formát kikentem zsírral, kiliszteztem és beleöntöttem a keveréket.
Légkeveréses sütőben 150ºC-on 45-50 percig (tűpróbáig sütöttem). A forma mindenképpen magas falú legyen, mert a szódabikarbóna miatt majdnem kétszeresére emelkedik a tészta. A levehető oldalú tortaforma pedig most nem praktikus, mert esetleg kifolyik a szirup.

Amíg sült a tészta, elkészítettem a szirupot. A Meyer citrom rendkívül lédús, a vizet úgy adagoltam, hogy a szirup mennyisége 0,5 liter legyen. 2 dl víz ment bele. A hozzávalókat felforraltam és néhány percig főztem.

Amikor kisült a tészta, húsvillával megszurkáltam,  a szirup felét rögtön ráöntöttem és fedővel letakartam. 15-20 perc múlva ráöntöttem a maradék szirupot is és hagytam hűlni. Mire kihűlt felszívta az összes folyadékot.


Hideg helyen hagytam összeérni, másnapra tökéletes, szépen szeletelhető, intenzíven citromos nyalánkságot kaptunk.

Egy jó szombati ebéd lehet a Worchesteres csülöklevessel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése