2014. február 12.

Gombás - krémsajtos pappardelle

A pappardelle nagyon széles metélt, kb. 1,5 cm szélességű és fészek formára feltekerve árusítják. A durumlisztből készült változatot használtam most, de létezik tojásos változatban is. Sőt.. a frissen készített az igazi… azt mondják J



Hozzávalók ( 2 adag):

25 dkg pappardelle tészta
1 marék szárított vargánya
csiperke gomba szotírozva – ezt mi előre elkészítjük nagyobb adagban és ilyenkor csak elő kell venni. (bővebben a „Praktikák” oldalon)
1 Camping tejszínes krémsajt
1 gerezd fokhagyma
petrezselyem
frissen őrölt vegyes bors
parmezán vagy Grana Padano sajt

A szárított vargányát, vagy más, intenzív ízű és illatú gombát meleg vízbe tesszük ázni egy csészébe. Ha van szotírozott gombánk, azt elővesszük, ha nincs, akkor előkészítjük a friss csiperkét. A tésztavizet sóval felforraljuk és melegen tartjuk.
A tészta lehetőleg akkorra készüljön el, amikor már a mártás alapja is készen van. A sajtnak kevés kell, csak éppen meg kell olvadnia és nem jó, ha áll, mert megdermed.

A mártáshoz olivaolajon kicsit átforgattam a vékonyra szeletelt fokhagymát. Először a beáztatott szárított gombát dobtam hozzá és az áztatólével felöntöttem. Kevergetve sütöttem pároltam, majd hozzáadtam a szotírozott csiperkét is. Sóval és borssal megszórtam. (Friss gombát tehetjük egyszerre az áztatottal és addig sütjük, amíg el nem veszíti a nedvesség tartalmát).

Ekkor ment a tészta a forró vízbe és amíg főtt, a mártásba beletettem a krémsajtot és a petrezselymet. Néhány kanál tészta főzővízzel hígítottam és a kifőtt tésztát rátettem. Hagytam együtt rotyogni, közben alaposan összeforgattam.



Azonnal tálaltam a tetejére szórt reszelt parmezánnal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése