2014. február 20.

Halpogácsa madársalátával és chilis joghurttal

Szardíniából és burgonyából készítettem ezt a laktató halpogácsát. A madársaláta tavaszi jelleget, a chilis joghurt pedig édes - tüzességet ad neki.



Hozzávalók:

Személyenként
1 szardínia konzerv (90 grammos töltősúlyú)
1 közepes méretű burgonya
citrom- vagy lime lé
kapribogyó apróra vágva
fehérbors
petrezselyem
menta
kevés joghurt vagy tejföl, hogy formázható massza legyen

madársaláta
oliva olaj
fehérbor ecet
fokhagyma granulátum
mustárpor
só, cukor

görög joghurt
édes és csípős chili szósz

A burgonyát héjában megfőzzük, de én az egyszerűbb és sokkal gyorsabb megoldást választottam: darabonként újságpapírba csomagoltam a megmosott burgonyát és a mikróban csak úgy, a forgótányérra téve 3 perc /  burgonya idő alatt megpuhítottam. Nem csak gyorsabb, de garantáltan nem is vizesedik el.
A szardíniát kivettem az olajból, hozzáadtam a még melegen összetört burgonyához és villával összedolgoztam. Hozzáadtam a lime lét, és a fűszereket. A joghurtból annyi kell, hogy összeálljon masszává az egész.


Ezután kiterítettem a meglisztezett nyújtólapra (kukorica lisztet használtam) és lelapogattam 1,5-2 cm magasra. Pogácsaszaggatóval kiszaggattam a halpogácsákat,  lisztbe forgattam és kevés olajon kisütöttem mindkét oldalukat. Csak annyira kell megsütni, hogy szép piros kérget kapjon alul - felül, hiszen egyik összetevő sem nyers benne.

A madársalátához egyszerű vinegrette –et készítettem: oliva olaj, egy kis borecet, cukor, só, fokhagyma granulátum és mustárpor. Ezeket habverővel alaposan összekevertem és tálalás előtt beleforgattam a madársalátát.

A joghurtot pedig – Jamie Oliver után szabadon – felturbóztam egy kis édes chili szósszal. Nem kell teljesen összekeverni, hogy ilyen csíkozott maradjon.


A halpogácsákat még egy kis csípős chili szósszal tüzesebbé varázsoltam… és jó étvágyat J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése