2014. február 9.

Fánkocskák

Mégsem múlhat el a tél fánk nélkül J
Szamóca receptoldalán (www.recept-oldal.hu) találtam egy igen jónak látszó gyors fánk receptet, melyet kicsit átrendezve, személyre szabva egy igazán kiváló, bár valójában nem 15, hanem 60 perces fánkocskát kaptam



Hozzávalók:

45-50 dkg finomliszt
1 cs Expressz élesztő (Oetker féle) – ezt most próbáltam ki először
2 egész tojás
1 kávéskanál só (ez nagyon fontos)
4-5 evőkanál porcukor
½ citrom leve + legközelebb egy kis rum is megy bele
tejföl egy 450 grammosnak kb. a 2/3-ad része

Zsír a sütéshez
Baracklekvár egy kevés barackpálinkával felturbózva

A nedves hozzávalókkal kezdtem, a tojásokat a sóval, cukorral, citromlével és a tejföllel robotgépben habosra kevertem. A liszthez hozzákevertem a szárított élesztőt és ezt a keveréket kanalanként adagoltam a robotgépben keringő keverékhez, amíg mind bele nem került és tésztává nem állt össze.

Kézzel még jól átdolgoztam, majd 1 cm vastagra nyújtottam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam a fánkocskákat (5-6 cm-es kis korongok lettek). Ígí hagytam őket pihenni 15 percet, közben előkészítettem a zsírt a sütéshez és a baracklekvárt feljavítottam egy kevéske pálinkával.

Sütésnél egy kicsit megnyomtam a fánkok közepét, úgy tettem őket a forró zsírba. Hamar megsültek, finom puha belsejű és kívül kellemesen ropogós fánkok lettek.


Porcukorral meghintve, lekvárba mártogatva fenséges csemege. Előtte egy jó kis tartalmas leves és máris megvan a komplett ebéd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése