2015. augusztus 11.

Töltött paprika

Nem tudnám megmondani, miért csak egyszer egy évben, de valahogy mindig így alakul. Ha kora ősz vagy késő nyár van, jön a menetrend szerinti töltött paprika ☺ Amikor megjelennek a színesedő, narancssárgába és pirosba hajló paprikák.... azokat szeretem, akkor jött el az idő.


Hozzávalók (6 – 8 adag):

½ kg darált sertéshús
5 db tölteni való paprika
1 bögre (2,5 dl) hosszúszemű rizs
1 tojás
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kis gumó zeller + a zöldje
½ liter paszírozott paradicsom (passata)
1 db ecetes pepperoni paprika
1 marék zsemlemorzsa
pirospaprika
frissen őrölt színes bors
cukor
kukorica keményítő

Először előkészítettem a paprikákat – szárukat óvatosan eltávolítottam kis lyukat vágva, majd a magokat is kiráztam belőle. A paprikát a csúcsához közel megszurkáltam.


A darált húsba beleütöttem a tojást, beleszórtam a rizst és a finomra vágott vöröshagymát. A zeller zöld egy részét apróra vágtam és a masszába kevertem, sóval borssal ízesítettem. Végül beleszórtam a zsemlemorzsát is, így formázható állaga lett. 
Az 5 paprikát nem túl degeszre töltöttem, a többi masszából gombóckákat formáztam.


Egy kisebb fazékban sós vizet forraltam és a paprikákat, gombócokat ebben kezdtem előfőzni. Ez a főzőlé képezte azután a felöntő alaplét is.

Közben foglalkoztam a szósszal. Olivaolajra egy kevés vöröshagymakrémet nyomtam, a fokhagymákat vékonyra szeletelve is rádobtam. Kicsit kevergettem, majd a tűzről félrehúzva, kicsit hűtve hozzáadtam a pirospaprikát. Jól elkevertem, majd rögtön felöntöttem egy kevés főzőlével és a paszírozott paradicsomot is beleöntöttem. Ízesítettem, beállítottam az édes-sós arányt és beletettem a négybe vágott zellergumót. Ezután áttettem a paprikákat és a gombócokat a szószba és néhány szál zellerzöldet is adtam mellé.


A bónusz tipp ez esetben egy horvát hajószakácstól érkezett: 1 db ecetes pepperonit felhasítottam, jól kinyomkodtam, hogy túl sok ecet ne kerüljön az ételbe és beletettem a szószba. Kellemesen bizsergető, csípős-pikáns felhangot adott neki.
A főzőlét folyamatosan pótolva készre főztem az egészet viszonylag bő lére eresztve. Végül 2 púpozott teáskanál kukoricakeményítővel kicsit besűrítettem.
Főtt burgonyával tálaltam, de friss kenyérrel se lehet rossz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése