2016. április 12.

Hummusz - csicseriborsó krém

Nagyon szerethető, egyre népszerűbb „kencefice” ☺ Amikor először ettem ilyet, akkor még alig lehetett csicseriborsót kapni. Ma már nem probléma, akár szárazat akár konzervet találni. Ez utóbbit választottam, tökéletesen megfelel erre a célra. A kedvenc spanyol üvegesem túl szép, azt sajnálom összetörni.


Ízesíteni tovább lehet, hogy ezt se unjuk meg. Ez most az alap változat. Ki mástól, mint Yotam Ottolenghitől ☺ A Közel – Keleten rendkívül népszerű csemege, így a Habverő és Fakanál blogon meghirdetett Lássunk világot a konyhában 5. "arab konyha"  fordulójához is tökéletesen passzol.

Hozzávalók:

1 doboz konzerv főtt csicseriborsó (40 dkg)
olivaolaj
1-2 gerezd reszelt fokhagyma vagy fokhagyma por
½ citrom leve
2 teáskanál tahini (szezám paszta) - keleti boltokban kapható
frissen őrölt fekete bors

A késes aprító végzi el remekül a feladatot, sima krémes állagot tudunk elérni. A leszűrt csicseriborsót és a többi belevalót is a tartályba tettem. A borsó levét félre kell tenni a szükséges hígítás miatt. Néhány szem borsót is megmentettem a díszítéshez. Elkezdtem aprítani és közben adagoltam hozzá a lét. Egyszer csak összeállt, szép selymes krém lett belőle.

Készen is van, ennyi az egész. A tetejére egy kevés pirospaprika és pepperonis olivaolaj, meg a félretett borsószemek és lehet enni. Jó pár napig eláll hűtőben, egyre finomabb lesz, ahogy érik össze.

Amiről nem szoktak írni (persze lehet, hogy csak engem zavar) az a csicseriborsó héja. Hummusznál semmi jelentősége, a turmixoláskor talán jó is, javítja az állagát. Ha viszont egészben kell a csicseriborsó, akkor engem zavarnak az étel tetején úszkáló átlátszó „burkok”.  Két eset van, vagy ráhajtunk az egyik német multinál időnként felbukkanó spanyol üvegesre (az ugyanis héj nélküli!!), vagy marad az egyenkénti pucolás.

További csicseriborsós ételek: itt

4 megjegyzés:

  1. Imadjuk ! Ngayon jol nez ki Gabi! Ez az elso humusz recept ami megfelel a eredetinek, es nincs belekeverve minden,ami nem odavalo! Gratulalok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Évi, tőled igazán öröm ezt hallani :)

      Törlés
  2. <3 Ezer éve nem ettem, pedig zseniális kaja. Csatlakozom Évihez, igy szuper, ahogy van. A kedvenc spanyol üvegesedből a legutóbbi akció során egy egész tálcanyit teleportáltam haza! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) köszönöm :) Én is várom már a következő szállítmányt, annál jobb minőségűt még nem találtam, csúcs.

      Törlés