2016. április 19.

Kacsacomb ropogósra sütve

Nem sütöttem még kacsacombot, keresgéltem recept ügyben, rengeteg féle létezik. 2 kis fiatal állat combjáról van szó, ezért serpenyőben sütöttem őket. Biztos voltam benne, hogy megsülnek rendesen. A végén csak a bőrét pirítottam grill alatt. Brokkolis krumplipüré került mellé a tányérra.


Hozzávalók:

2 friss kacsacomb (fiatal)
2-3 gerezd fokhagyma
granulált fokhagyma
friss rozmaring
majoranna
őrölt babérlevél
tarka bors keverék frissen őrölt
hegyes erős paprika vagy más paprika
libazsír
a körethez brokkoli, burgonya, tej, vaj, szerecsendió, só

A kacsacombokat előző este száraz pácba tettem: a rozmaringot felaprítottam, összekevertem a többi fűszerrel, a sóval is és ezzel alaposan bedörzsöltem a combokat. Mivel fiatal állat volt, szinte semmi zsír nem volt a bőr alatt, ezért nem is vagdostam be azt. Egyedül a „bokájánál” vágtam körbe a bőrt, így sütéskor szebben húzódik vissza, nem szakad.


Másnap egy vastag falú aluminium serpenyőbe kevés libazsírt tettem, ezen megkapattam a combok mindkét oldalát. Bőrrel felfelé fordítottam őket,  utána felöntöttem vízzel, annyival, hogy ¾-ig ellepje. Beletettem a fokhagymákat, az erős zöldpaprikából egy darabot. Amikor felforrt, szorosan lefedtem egy fedővel (alufóliával is besegíthetünk) és kicsi lángon hagytam párolódni.
Kb. 1 óra múlva már teljesen megpuhult a hús, ekkor levettem a fedőt és zsírjára sütöttem. Mivel nem feküdt fel a serpenyő aljához, egyenletesen nem tudott ropogósra sülni, ezért betettem a sütőbe a grill alá. Ott végül megkapta a csodás ropogós piros állagot a bőr.

Közben a köret is elkészült, egy szokásos krumplipüré egy kevés brokkolival. A krumpli mellé egyszerűen bedobtam a brokkoli rózsákat a főzővízbe kb. 5 perccel a főzés vége előtt. Utána minden ugyanúgy, ahogy a krumplipürénél, brokkolival együtt áttörtem, ízesítettem és kész volt.


Ha marad, másnap sütőben, zsírjában melegíthető. A zsír meg jó lesz... friss kenyérrel, lilahagymával . 
Nagyon jól sikerült  kacsacomb, a párolási idő nyilván függ a hús milyenségétől. De így serpenyőben is tökéletesen elkészül, ha nem akarunk sütőt használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése