2016. augusztus 5.

Genovai pesto

a híres Pesto Genovese, amit a hegyek és a tenger találkozásánál lévő Genovában alkottak meg a két csodás természeti táj ajándékaiból. Kapható persze ez is készen, mint annyi más minden, de a frissen összeállított pestonak egyszerűen nincs párja. Aprítógéppel pillanatok alatt elkészül és azon nyomban ehetjük is.


Hozzávalók:

1 nagy csokor friss bazsalikom
3-5 gerezd fokhagyma
2 evőkanál fenyőmag
3-4 dkg reszelt Parmezán vagy Grana Padano sajt
extra szűz olivaolaj
só (lehetőleg jódozatlan)
frissen őrölt fekete bors

A cserépben lévő bazsalikomot nem árt időnként visszanyírni, ekkor lehet a pestot is elkészíteni. Ilyenkor szinte csak a szárakat hagyom meg mutatóba néhány levéllel. A növény meghálálja, hamar megjelennek a friss, üde zamatos új levélkék.


Az igazi pestot mozsárban készítik, a bazsalikom szárát is felhasználva és durva szemcséjű sóval, mint őrlő anyaggal törik össze. Én is próbáltam már úgy, azért nem olyan könnyű, eléggé meg kell dolgozni az élvezetért. Ez esetben az aprítógépes módszert választottam.

A bazsalikom leveleket a vastag szárról leszedtem, a vékonyabb hajtás végeket szárastól leszakítottam (ne mossuk meg közvetlenül a művelet előtt, mert száraznak kell lennie). A fenyőmagot száraz serpenyőben kicsit megpirítottam – ez el is maradhat. A fokhagymát csak vékony szeletekre vágtam. Belepakoltam az aprítógépbe őket, egy kevés olivaolajat már most adva hozzá. Elkezdtem aprítani, sóztam, olajoztam tovább. A legvégén tettem hozzá a durvára reszelt Grana Padanot.
A kész pestot azonnal ehetjük spagettivel, de 1-2 hétig hűtőben eláll. A lényeg, hogy főzni nem szabad.

A pestoval készült spagetti pedig királyi eledel, receptje itt található.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése