2016. szeptember 7.

Lilahagyma lekvár fügével

Megint kaptam pár darab fügét, itt termett, jól beérett fajtát. A hagymalekvár téma meg már régóta tervben van, így most hirtelen felindulásból összehoztam ezeket. Csak egy kis adag készült, de a receptúra marad.... mert jó és mert füge nélkül is biztosan el fogom készíteni nagyobb mennyiségben.



Hozzávalók:

3 nagyobb lilahagyma
5 - 6 db érett füge
1 kisebb fahéjrúd
1 csillagánizs
1 kk garam masala
chili pehely ízlés szerint
kevés olaj
1 kk nádcukor (ha nincs füge, akkor több kell, ízlés szerint)
½ - ¾ dl balzsamecet vagy vörösborecet

Egy kevés olajat öntöttem egy vastag aljú lábasba, ebbe szórtam bele a nádcukrot és kicsit karamellizáltam. A felszeletelt lilahagymát erre dobtam rá, sóztam is és elkezdtem párolni. Beletettem a fahéjrudat, a csillagánizst, a chilipelyhet és megszórtam a garam masalával is. Amikor kezdett elmenni a kiengedett leve, akkor öntöttem hozzá a balzsamecetet. 5 perc után a feldarabolt fügét is beletettem és tovább főztem. Kevés vízzel hígítottam, végül 15 perc után már eléág krémesnek, de még rusztikusnak találtam. Nem akartam teljesen elfőzni a hagymát, de ha akarjuk, kis kockákra is vághatjuk, akkor még inkább lekvár szerű lesz.


Forrón áttettem őket a tisztára mosott üvegekbe, lezártam és újságpapírba csomagoltam őket. Sült hús, rántott  vagy sült camember sajt mellé igazán pikáns, finom kisérő lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése