2020. április 10.

Húsvéti mazsolás fonott kalács


Húsvétra elmaradhatatlan és minden alkalommal egy kicsit másmilyenre formázom. Idén a 6-os szám bűvöletében éltem, azzal a szent meggyőződéssel, hogy menni fog az nekem. Ment is...de nem 1x6, hanem 2x3 formájában Megtartom ezt a módszert!


Hozzávalók:

45 dkg liszt (40 dkg finomliszt + 5 dkg tönköly liszt)
5 dkg porcukor
4 gramm só
kb. 3 dl tej
2,5 dkg élesztő a cukros tejben felfuttatva
1 tojás sárgája
8 dkg olvasztott vaj
1 maréknyi mazsola rumba áztatva
szezámmag a tetejére


A liszteket a sóval, porcukorral jól összekevertem, majd robotgépbe tettem és hozzáöntöttem az olvasztott vajas tejben felfuttatott élesztőt. A tojás sárgáját kicsit összekevertem és az is ment bele. Alaposan kidagasztottam a robotgéppel, beleszórtam a mazsolát is, majd lisztezett felületen átgyúrtam még egyszer és a letakart  tálban meleg helyen 35-40 percig kelesztettem.

A megkelt tésztát 6 részre osztottam és mindegyiket külön - külön átgyúrtam, kigömbölyítettem és félretettem őket 10 percre pihenni. Ezután a hat szálat felül összefogtam majd hármat - hármat külön - külön összefontam. Az alsó részén aztán mind a hatot összefogtam.


Újabb 15 perces várakozás következett, ezalatt bekapcsoltam a sütőt 200ºC-ra (alsó-felső állás) és előkészítettem egy tojás sárgáját egy kevés vízzel.
Megkentem a kalács tetejét, és 35 perc alatt készre sütöttem. Kb. 10 perc után a hőfokot lecsökkentettem 180ºC-ra.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése