2020. április 13.

Pestoval töltött csirkemell fenyőmagos rizzsel


Jó, jó a füstölt sonka, tarja, stb., de így húsvét másnapján – a tegnapi sólet után pláne - már jól esik egy másfajta, kicsit könnyebb ebéd. Így esett a választás erre az ízig-vérig tavaszi csirkés ételre. Véletlenül volt itthon pesto, amit egyébként gyerekjáték elkészíteni, itt a leírás hozzá.


Hozzávalók:

1 egész csirkemell ketté vágva
2 evőkanál genovai pesto
5 dkg natúr friss sajt
pankó morzsa (maradék kifliből készült)
pár szem koktél paradicsom
5 dkg fenyőmag
2,5 dl basmati rizs
olivaolaj
frissen őrölt bors
fokhagyma granulátum

A csirkemell filékbe zsebet vágtam, belül megszórtam kevés liszttel és fokhagyma granulátummal. A szűz részt levágtam, azt külön fűszereztem. A friss sajtot összekevertem a pestoval és habzsákba tettem. Óvatosan betöltöttem a „zsebbe”, majd hústűvel összetűztem a nyílást.
Kívülről sóztam, borsoztam a csirkemelleket, alul – felül pedig pankó morzsával borítottam be.


Egy kerámia tálat vékonyan kiolajoztam, beletettem a csirkemelleket, mellé a szűz filéket és mellé szórtam a koktél paradicsomokat. Megspricceltem olivaolajjal és a 180ºC-ra (légkeveréssel) előmelegített sütőbe toltam és ½ óra alatt megsütöttem. Az utolsó 5 percre szórtam rá pár szem fenyőmagot.

A rizst 2-szeres mennyiségű sós vízben 12 perc alatt készre főztem és az előre megpirított fenyőmaggal és bazsalikommal ízesítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése