2020. április 8.

Csirkés tavaszi tekercs


réteslapból csináltam, de teljesen jó lett Került bele csirkemell filé is, hogy kicsit tartalmasabb legyen. Igazi tavaszi ebéd volt, ablakok nyitva, madárcsicsergés és könnyű nyári rozé volt a kísérő.


Hozzávalók:

½ csirkemell filé
2 sárgarépa reszelve
1 cukkini reszelve
2 szál zöldhagyma felkarikázva
1 cs. réteslap
gyömbér
szójaszósz
rizsecet
méz

A csirkehúst kicsi darabokra vágtam, szecsuáni borssal, fokhagymaporral és narancsos borssal jól megszórtam már a sütése előtt néhány órával. Amikor sorra került megsóztam és kevés kukoricakeményítőt szórtam rá. Wok serpenyőben kevés repceolajon megpirítottam, majd félretettem.


A zöldhagymát kevés olajon megfuttattam, majd először a répát adtam hozzá és tovább pirítottam, éppen csak ressre. A cukkinit is hozzátettem, ezzel csak pár percig forgattam össze, meglocsoltam egy kevés világos szójaszósszal és rizsecettel. Végül visszatettem bele a csirkét, ráreszeltem a gyömbért és rászórtam a zöldhagyma zöldjét és készen is volt a töltelékem.

A réteslapokat hosszában kettévágtam. Egyesével kezdtem feltekerni őket: a töltelékből k. 2 evőkanálnyit rátettem az egyik oldalára, majd a széleket behajtva óvatosan feltekertem. Úgy tettem a tepsibe, hogy a hajtás alul legyen. Végül megkentem olajjal és megszórtam szezám maggal. 25 percig sütöttem 200ºC fokon.


9 db tekercsem lett ebből az adagból. Mivel szándékosan kevés sót tartalmaz a töltelék, hogy a zöldségek ne eresszék ki a levüket, egy intenzív szójás-mézes-ecetes mártogatós készült mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése