2020. április 9.

Spenót zsemlével sűrítve és japános omlett


a zsemlével sűrített spenót az egyik gyengém (a másik a besameles változat). Utóbbi időben leszoktam a pürésített spenótról, inkább a rusztikus, leveles változatot használtam. Ehhez azonban az a régi időket idéző, szép sötét krémes spenót alapanyag  kell, hogy teljesen hozza azt a bizonyos „főzelék” – et. Az omlett meg, tekercses, kicsit keleti ízű, de mégis szerették egymást.


Hozzávalók:

40 dkg spenót püré (persze friss még jobb)
1 szikkadt zsemle
1-2 gerezd fokhagyma
frissen őrölt feketebors
víz és tej tetszőleges arányban

2 tojás
szójaszósz
rizsecet

Egy kevés olajon éppen csak megfuttattam a fokhagymát, majd rátettem a nagyjából kiolvadt spenót pürét. Öntöttem hozzá vizet, megsóztam, megborsoztam és amikor felforrt, elkezdtem beletenni az aprítógéppel összemorzsolt zsemlét. Tej, víz és zsömle következett megint, amíg úgy nem gondoltam hogy elég a mennyiség és megfelelő a sűrűség. Végül beállítottam az ízeket és kész is volt.

Az omletthez a tojás felvertem egy kevés szójaszósszal és még kevesebb rizsecettel. Forró, vékonyan kiolajozott serpenyőbe kanalanként tettem bele, majd amikor kicsit megsült, félbehajtottam és újabb kanállal megint. A végén egy palacsintához hasonló tekervényt kaptam, ennek szép tömörnek és szabályosnak kéne lennie, hát az enyém nem ilyen lett. Nagyon finom viszont. Ferdén felvágtam és ment a tányérra a spenót mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése