2014. május 18.

Rántott csirkemell kapros újkrumplival

Itt az újkrumpli szezon, sőt, már vadászni kell az egészen apró szemű krumplikra. Hagyományosan nálunk ilyenkor legalább egyszer elkészül ez a klasszikus... de nem egészen így ☺. Petrezselyemmel szokott jól megszórva lenni az újkrumpli, de nemrégen láttam Jamie Oliver egyik műsorában ezt a kapros változatot. Meg kellett kóstolni.


 Hozzávalók:

csirkemell
újkrumpli
olivaolaj
friss kapor
fokhagyma granulátum

A rántott csirkemellről nincs mit írni igazából. Mindig megszórjuk a só mellett fokhagyma granulátummal is (a pulykamellet is) és kizárólag a saját sütésű sertészsírunkban sütjük ki.

A panírozáshoz használt zsemlemorzsa – magyarul prézli ☺ – viszont fontos kérdés. Már a nagy Levin is megmondta, hogy aki a gyárilag, darált száraz kenyérből készültet használja az egyéb aljasságokra is képes; ehelyett végy néhány szép zsemlét, negyedeld fel és szárítsd meg. 2-3 nap múlva pedig a már kiszikkadt zsemlét sütőben pirítsd őzbarnára és diódarálóval daráld le.
Na ez az igazi prézli és a belefektetett munka bőven visszajön a jogos dícsértekben.


Az újkrumplinál pedig szüleink-nagyszüleink módszerét próbáltam ki: egy kimustrált kispárna huzatba tettem az újkrumplit durva szemű sóval együtt és addig dörzsöltem, eleinte szárazon, majd nedvesen, amíg az a vékony héjréteg le nem jött nagyjából róla. A barnás színe szépen megmaradt. A párnahuzatot aztán elég volt kifordítva kiöblíteni és jó lesz a következő alkalomra is.
De jóval egyszerűbb egy tiszta dörzsi szivaccsal elvégezni ezt a műveletet.

Egy nagyméretű serpenyőben olivaoljat forrósítottam és arra ment a kettőbe-, háromba darabolt újkrumpli. Sóztam és kb. fél dl vizet öntöttem alá. Fedő alatt sült-párolódott szinte a saját levében. A végén kezdett lepirulni, gyönyörű színe lett, ekkor rászórtam a durvára aprított kaprot, elkevertem és visszatettem rá a fedőt.


Néhány percig pihentettem, időközben kisültek a húsok és elkészült mellé az uborka saláta is.

Fantasztikus friss kaporillat szállt fel a serpenyőből, nagyon passzol a kapor íze az újkrumplihoz. Sőt, bármilyen korú krumplihoz illik.

1 megjegyzés:

  1. Annyira gusztusos. Igen a jó zsemlemorzsa a házi zsemlemorzsa.Szokott a fiam bécsi borjús vacsorát csinálni a családnak, rokonoknak - oh csak 20-25 személynek:) mindig mondja, hogy azért finom a rántott hús mert mi csináljuk a zsemlemorzsát hozzá, kicsit megpiritva, finomra darálva. Ugye, hogy a legegyszerübbnek tünö ételeket is még nagyszerübbé tehetjük ha megadjuk a módját és minöségre törekszünk, persze a szeretet mellett :)

    VálaszTörlés