2014. május 1.

Feketebabos rizses csirke

Dél- és Közép –Amerikában, Mexikóban nagyon kedvelt étel a bab és a rizs együttese. Nici Wickes új-zélandi séf műsorában láttam egy brazil ételt, melyben csirke, feketebab és rizs szerepelt egytál ételként elkészítve. Ez következik most, kicsit átfűszerezve a kreol - cajun konyha irányába.



Hozzávalók (4 adag):

1,5 bögre basmati rizs
1 jókora marék száraz feketebab, vagy 1 doboz konzerv
1 egész csirkemell filé
1 fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
néhány mokkáskanál cajun fűszerkeverék 
kakukkfű
babérlevél
frissen őrölt színes bors
sok-sok frissen aprított snidling
citromszelet a díszítéshez

A száraz feketebab komoly előkészítést igényel. Előző este már beáztattam hideg vízbe, majd másnap azt a vizet le is öntöttem róla (lilás fekete lett ☺ ). Friss vízben egy kis sóval és 1 babérlevéllel feltetem főni és bizony jó másfél óra kellett neki, hogy majdnem készre puhuljon.



Oliva olaj + egy kevés vaj keverékén megfuttattam az apró kockákra vágott lilahagymát, majd rádobtam a felkockázott csirkemellet és jól lepirítottam. Megszórtam a cajun fűszerkeverékkel, sóval, borssal és a vékonyra szeletelt fokhagymát is mellé tettem.

Amikor a hús már minden oldalán körbepirult, hozzáadtam a rizst és alaposan átforgattam, hogy a zsiradék minden rizsszemet bevonjon. Ezután felöntöttem kb. 3 – 3,5 bögrényi vízzel (kicsit többel, mint a rizs duplája). szórtam még bele a fűszerkeverékből, kakukkfűvel is jól megszórtam, majd a leszűrt feketebabot is hozzátettem.
Óvatosan elkevertem, majd amikor felforrt, fedőt tettem rá és 12-15 percig hagytam nagyon kis lángon főni. Nem kevertem már meg többször, elzártam a gázt és hagytam a fedő alatt piheni.

Amikor összeállt az étel, villával fellazítottam és beleszórtam a friss snidlinget, elkevertem és tálaltam. Egy citromkarikával díszítettem.
Igazi nyári ételnek is el tudom képzelni, mert egy jó, napon érett paradicsomból készített salsa nagyon illene hozzá.

2 megjegyzés: