2014. május 20.

Káposztás leves oregánós pirítóssal

igen, káposztás... mert nem a klasszikus káposzta leves, nem is a frankfurti, pedig abból eredezik... de inkább egy friss, üde, kapor és citrom illatú nyárleves lett belőle. A grillen megpirított, olivaolajjal megkent és oregánóval megszórt pirítós pedig csak fokozta a hatást ☺



Megint sokat vásároltam a múlt héten..... megmaradt egy fél fej új káposzta, 1 sárgarépa, némi kapor.... ezekből kellett valami, ami az epres palacsintának méltó bevezetője lehet.

Hozzávalók:

kis fej új káposzta
1-2 sárgarépa
2 gerezd fokhagyma
vöröshagymakrém
zöldség- vagy csirkeleves kocka (vagy jobb esetben alaplé)
friss kapor
őrölt kömény
snidling
szárított oregánó
1 citrom héja nagyobb darabokban
2 szeletke citrom
hegyes erős paprika vagy chili
kevés sűrített paradicsom – 1 teáskanálnyi
2-3 evőkanál tejföl
1 teáskanál kukorica keményítő
zsemle vagy kifli

Az olivaolajra rányomtam a hagymakrémet és rádobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát. Kicsit kevertem, majd ment rá a sárgarépa, a paprika és a citrom héjak. Hamarosan fel is öntöttem egy kevés vízzel és beletettem a leveskockát. Kicsit hagytam a répát sülni, majd beletettem a fűszereket, a sűrített paradicsomot és felöntöttem vízzel. Beletettem a snidlinget is (szárított).



Amíg főtt, addig a káposztát vastagabb szeletekre vágtam és forró vízbe dobtam. Egyet rottyant, majd le is takartam fedővel.

Amikor már majdnem jó volt a répa – hamar, mert nem szeretem szétfőzni – belepakoltam a leszűrt káposztát is. Ezzel már csak addig főtt, amíg elkészítettem a keményítővel és a tejföllel egy kis habarást. Ráöntöttem, forraltam egy kicsit, majd a felaprított kaprot beleszórtam és letakartam.


Szikkadt zsömléket keresztben felszeleteltem, a grillserpenyőt vékonyan megolajoztam és megpirítottam mindkét oldalukat. Locsoltam még rá egy kis olivaolajat és megszórtam még forrón szárított oregánóval. 

Végtelenül egyszerű, amolyan mindent bele zöldségleves, de ilyenkor már ez esik jól. Pláne, ha utána jön még valami finomság...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése