2014. május 25.

Mór cukkini saláta

A Szakácskönyvtár sorozat Spanyol konyha kötetére már régebben szert tettem, de valahogy a polcon felejtődött. Láttam azonban a Rick Stein féle spanyol sorozatot és eszembe jutott a dolog... azóta egyik kedvencem lett ☺.


Az alábbi salátára már nagyon pályáztam. A legnehezebb a sárga cukkini megtalálása volt, minden mást már sikerült beszereznem hozzá.
Végül sikerrel jártam, irány Spanyolország !

Hozzávalók (2 adag):

1 sárga és 1 zöld, esetleg világoszöld saláta cukkini, lehetőleg vékonyak legyenek
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
2-3 dkg fenyőmag szárazon megpirítva
1 marék mazsola – lehet vegyesen golden és piros
citromlé
olivaolaj
frissen őrölt szinesbors
friss mentalevelek bőséggel




A fokhagymát a recept csak félbevágva ajánlja, de mivel szeretjük, vékonyra szeleteltem és maradt a salátában. Olivaolajra szórtam és rögtön rátettem a szabálytalanra darabolt cukkiniket. Viszonylag nagyra kell őket szeletelni, hogy legyen harapásuk. Ropogósra pirítottam-pároltam őket, egy kevés sót adva hozzá, így kicsit kiengedett a levéből.

Félretettem a cukkinit egy tálba és hozzá kevertem a mazsolát (melyet előtte gőzön kicsit megpuhítottam) , a fenyőmagot és ment rá a citromlé és egy kevés bors. Jól összekevertem és hagytam kihűlni.




A durvára aprított mentát a már hideg salátába kevertem és hűtőbe tettem összeérni az egészet.

Pazar ízek ☺ Grillezett húsok mellé, halhoz, vagy csak úgy, egy friss ciabattával, zsemlével.... 




4 megjegyzés:

  1. Cukkini szezon van, meg a hasam is le kellene adni, szal holnap ez lesz az asztalo!!! Kosziiiii

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabi, bocsánat, hogy ide írok, de nem találtam privát e-mailt. Azt szeretném kérdezni, ismered-e ezt a „bandidas” nickű szerzőt, aki a blog.hu-n teljes egészében másolja a posztjaidat, illetve az enyéimet és még két másik blogszerzőét: http://fuszermania.blog.hu/

    VálaszTörlés
  3. Köszi, már intézkedtem én is. Remélem, mielőbb kiirtják a férget.

    VálaszTörlés