2014. május 5.

Tojásos zöldsaláta VKF 63.

A VKF (Vigyázz, kész, főzz!) játék 63. fordulójának házigazdája Zöld Múzsa nagyon jó témát talált ki... zöldség minden mennyiségben, méghozzá saláta formájában. Hugh Fearnley Whittingstall nekem is nagy kedvencem, különösen inspiráló, mert ötleteket ad, továbbgondolásra és variálásra buzdít, ami  szívemnek nagyon kedves elfoglaltság ☺



Jöjjön a salátám, ami lehetne fűszermániás saláta is. A hozzávalókban semmi különös nincsen, sőt, az alap egy készen vásárolt vegyes (sárgarépa durvára reszelve, zöld saláták különféle fajtái) de a dresszing megint egyszeri és megismételhetetlenre sikeredett.

Hozzávalók:

vegyes zöld levelek
durvára reszelt sárgarépa
koktélparadicsom
6 perces tojás, hogy a sárgája képlékeny maradjon
Pecorino sajt forgácsok


 A dresszing pedig:

Olajbogyótól ellesett olivaolaj + balzsamecet keverék jól felrázva
fokhagyma granulátum
sumak (Közel Keleten, de főleg Törökországban kedvelt ecetszömörce )
kömény
pepperoni paprikás olivaolajból néhány csepp
piros chilipehely

A tojás és a sajt kivételével egy tányérba halmoztam a hozzávalókat és megszórtam a fűszerekkel, majd meglocsoltam az olaj-balzsamecet keverékkel. Ezután ment rá a négybe vágott tojás. A tojásra (és a salátára is) néhány csepp csípős, pepperonis olivaolajat locsoltam és őröltem rá egy kevés szárított chilipelyhet.

A végén ment rá a sajtforgács.


Majdnem lemaradtam erről a fordulóról, mert nem jött az ihlet, illetve valahogy túl nagy feneket akartam keríteni a dolognak. Végül, csak úgy, egy vacsorához kezdtem összeállítani a salátát... és ez lett a vége.

2 megjegyzés:

  1. Éljen Hugh! Örülök, hogy velünk tartottál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldogan, máskor is :) Egy finom, szines zöldség eledel mindig jöhet :)

      Törlés