2014. június 20.

Levendulás almaecet

Nagyon régen olvastam erről, fogalmam sincsen már, hogy hol. Igazán nem is foglalkoztam vele, csak el volt raktározva hátul... aztán az idén, ahogy egyre másra belefutottam a csodálatos lilában játszó levendulavirágokba, eldöntöttem, hogy megpróbálom.


Nem vagyok ecetrajongó... nagyon keveset eszem és nagyon megválogatom, hogy milyen ecetet. Szívesebben savanyítok citrommal, vagy lime-mal. De: az almaecet egészen más műfaj. Ez az egyetlen ecet, ami lúgos kémhatású, így nemhogy nem csinál gyomorégést, hanem egyenesen csillapítja azt.
Elegendő 1 pohár vízbe 1 teáskanálnyit belekeverni és meginni és máris rendben van a bendő ☺

Így aztán nekiláttam ennek a különleges ecet elkészítésének. Nagyon egyszerű, türelem kell azonban, mert 2 hétig pihennie kell, lehetőleg sötét helyen, vagy sötét üvegben.



Hozzávalók:

2,5 dl almaecet
3-4 szál friss levendula virág szárral együtt
1 teáskanál szárított levendulavirág

Üvegbe tettem és bezártam a szekrénybe. Időnként beleszimatoltam és érdekes változást figyelhettem meg. Eleinte mondhatni, hogy durván dominált a levendula illata, majd fokozatosan összesimultak az aromák és egy különös egyveleget alkottak a végére. Illatos, az alma és a levendula sajátos keveréke.
Nagyon kíváncsi voltam az ízére persze. Végre eljött az idő, hogy leszűrtem és megkóstolhattam. Egy egyszerű, salátahagyma-paradicsom-uborka salsára locsoltam, melyet kis olivaolajjal, sóval, fokhagymával is ízesítettem. Szenzációs lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése