2016. június 13.

Mandulás kókusztejes rakott karfiol

A karfiol új dimenziója - mert nem az a lényeg, hogy rizzsel, rakott szerűen, hanem az ízesítés. Hajlamosak vagyunk bizonyos alapanyagokhoz csak és kizárólag egyfajta ízesítést elképzelni... és itt a bökkenő. Szerencsére a Föld más részein egész mások a standardek... ezt a marokkói irányt megtapasztaltam már. Most pedig – mint már oly sokszor – a meglévő készletből igyekeztem felhasználni, ami a karfiol mellett egy fél doboz kókusztej és egy maréknyi vajas zsemlemorzsa volt.


Hozzávalók:

1 nagyobb karfiol
1 db 3 cm-es fahéjrúd
1 csillagánizs
rózsabors egész
tarkabors egész
chili pehely
10 dkg barnarizs (most előgőzölt tasakost használtam)
2 dl kókusztej
friss felaprított petrezselyem
mandula szemek, mazsola, (+ rizshez való fűszerkeverék ha van)
frissen őrölt feketebors
zsemlemorzsa
szeletelt mandula


A karfiolt rózsáira szedtem és az illatos fűszerekkel együtt megfőztem (5 – 10 perc, attól függ, mennyire szeretjük puhán)
A rizst a főzőtasakkal együtt sós vízben 12 perc alatt megfőztem, majd kevés olajra téve jól összekevertem és ízesítettem a petrezselyemmel, majd a magokkal, mazsolával is.


A lecsepegtetett karfiolrózsákat kettévágva az olajozott és morzsával megszórt sütőtál aljára sorakoztattam, erre került a rizs réteg, majd a karfiol másik fele legfelülre. Rétegenként sózni kell még, ha szükséges. Végül ráöntöttem a kókusztejet, megszórtam a maradék morzsával, végül a szeletelt mandulával is meghintettem.

180ºC fokon alsó-felső állásban 35-40 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése