2016. június 25.

Rozé kompót mentával

Elvesztek, eltűntek a kompótok az asztalokról, pedig Nagymama idejében elképzelhetetlen volt a vasárnapi ebéd kompót nélkül. Ezt is – mint oly sok mást – nem nagyon értékeltük gyerek fejjel....a befőttet jobban kedveltük, mert édesebb, sziruposabb volt. De most itt a hőség, egy kicsit felturbózva ideális hűsítő lett belőle.


Hozzávalók:

gyümölcsök vegyesen (meggy, alma, őszibarack, sárgabarack)
csillagánizs
fahéj
pár szem szegfűszeg
citrom vagy mandarin szelet héjastól
lime lé
csipet só
vaniliás cukor
kristálycukor ízlés szerint
egy kevés félédes rozé bor
friss mentalevelek


Lábasban feltettem főni a feldarabolt, illetve kimagozott gyümölcsöket. Megszórtam a fűszerekkel, sóval, cukorral és beleöntöttem a bort is. Kb. 10 percig főztem, majd hideg vízbe állítottam, hogy hamarabb lehűljön.


A mentát akkor tettem csak bele, amikor már épp hogy langyos volt. Ezután alapos behűtés és lehet is kanalazni. Stílszerűen kompótos tálkából, ha olyan szerencsések vagyunk, hogy még van ilyenünk .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése