2016. június 27.

Vajbab főzelék lestyánnal és csirkecombbal

A vajbab, a friss, nyár elei sárga színével, és ízével.... egyik kedvencem. Sikerült zsenge példányokat beszereznem, ami nagyon lényeges, mert elég illúzió romboló tud lenn a szálkás, fás vajbab (az már akkor nem is vaj ☺ ). A lestyánnal nagyon jó párost alkotnak, nagyon tovább nem is szabad turbózni. De a csirkecomb azért elkel mellé a tányéra.


Hozzávalók:

¼ kg friss vajbab
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál vöröshagyma krém (vagy 1 kis fej hagyma)
zöldség- vagy csirke alaplé
frissen őrölt tarka bors
zöldpaprika
lestyán (szárított jobb híján) bőkezűen
tejföl
liszt vagy kukorica keményítő

csirkecomb vagy más feltétnek való

Először a tetszés szerint fűszerezett (itt: sült csirke fűszersóval alaposan bedörzsölt) csirkecombbal foglalkoztam, jól körbepirítottam kacsazsíron, majd felöntöttem egy kis csirkelevessel és fedő alatt hagytam párolódni. Mellédobtam egy fél zöldpaprikát is és a folyadékot pótoltam szükség szerint.


A vajbabot megmostam, egyik vége felől lehúztam a szálait (alig volt rajta) és ferdén 2-3 cm-es darabokra vágtam. Kukorica olajon megfuttattam a hagymakrémet és a vékonyra szeletelt fokhagymát, majd a vajbabot rádobtam, összeforgattam és pár percig sütöttem. Felöntöttem az alaplével, szórtam bele szárított lestyánt és borsot, és fedő alatt főztem addig, amíg a bab roppanósra főtt.

Ekkor elkészítettem a habarást. Most liszttel, mert a főzelék felét eltenni szántam másnapra. Ha csak egy adag készül, amit nem kell újra felmelegíteni, akkor a kukorica keményítőt részesítem előnyben. A tejföllel jól kikevert lisztet a főzelék alaphoz kevertem és 3-4 perc alatt kiforraltam. Szórtam bele még lestyánt és letakarva félretettem.

Közben a csirkecomb is elkészült, megpuhult, így áttettem egy kis tepsibe, jól megkentem a zsűvel a bőrét és grill alatt lepirítottam.

Tálaltam együtt a kettőt, a főzelék tetejére helyeztem a csirkecombot. 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Gabi,
    Eddig meg mas hol nem talaltam lestyanos receptet. Meg hol, mikor, mivel, hogyan foznek a lestyannal?
    Annyit tudok csak, hogy levesbe hasznalhato... Nekem van egy oriasi cserepben már évek ota, jó lenne to bet tudni rola.
    Elore is Koszonom, judith

    VálaszTörlés
  2. Judith, valóban levesekbe, főzelékekbe nagyon jó, karalábé főzelékbe is például. Latin neve alapján esetleg más nyelven is könnyebben találsz recepteket. Itt egy rövid ismertető a növényről: http://www.drflora.hu/lestyan-levisticum-officinale/
    Ezek pedig az én lestyános receptjeim: de ha a cimkéknél a lestyánra klikkelsz, előjön az összes :)
    https://fuszermania.blogspot.hu/search/label/lesty%C3%A1n

    VálaszTörlés