2016. június 8.

Cseresznyés piskóta

eper után itt a cseresznye...... sokan tudják rólam, hogy évek óta, hosszú évek óta nem ettem cseresznyét... a megfelelő minőség fellelése volt a probléma. Pedig nagyon csábítóak a hatalmas szemű germersdorfi mosolygós szinte kicsattanó szemek.... Most a Ház Ura szerencsés kezében bízva beruháztunk 1 kilóra ☺


Egy része azonnal eltűnt hogy, hogy nem arcunkban, de egy adagból azért sikerült egy habkönnyű és egyszerű cseresznyés piskótát kreálni.

Hozzávalók:

4 tojás
4 evőkanál kristálycukor
½ vaniliás cukor
4 evőkanál finomliszt
½ sütőpor
cseresznye kimagozva
zsemlemorzsa


A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket a sóval kemény habbá vertem. Adagokban hozzáadtam a kristálycukrot és a vaniliás cukrot, tovább vertem egészen addig, amíg szép fényes hófehér krém nem lett belőle.
Ezután egy nagyobb kanállal beleforgattam a 4 sárgáját, majd apránként a sütőporos lisztet is.
Kizsírozott és kilisztezett tepsibe simítottam (20x30 cm-esbe)


A cseresznyét kimagoztam, leszárítottam papírtörlővel és 1-2 evőkanál zsemlemorzsába forgattam. Szétszórtam a piskóta tetején és ment a tepsi a sütőbe.
190-200ºC fokon sütöttem 10 percig (alsó-felső állásban) majd visszavettem 160-ra és még 20-25 percig sült. Tűpróbával ellenőrizni kell.


Porcukorral megszórva könnyű nyári csemege, ha marad belőle, még harmadnapra sem szárad ki, olyan mintha akkor sült volna.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése