2016. június 28.

Levendulás áfonyás keksz

Mindenhol nyílnak, illatoznak a kedvenc levenduláim ☺ Hol van már az, amikor csak ruhásszekrénybe került..... persze mehet oda is, de baracklekvárt varázsolhatunk el vele, különleges almaecetet készíthetünk, vagy gyors kevert provence-i levendulás sütit is süthetünk. Meg kekszet..... áfonyásan ☺


Hozzávalók:

25 dkg lisztkeverék (búza finomliszt és tönköly finomliszt)
10 dkg darált mandula
10 dkg szobahőmérsékletű vaj
csipet só
10 dkg porcukor
1 dl tej
1 marék aszalt áfonya összevágva
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál szárított levendula virág késsel összedarabolva


A lisztbe belekevertem a sót, a porcukrot és a darált mandulát, majd ebbe tettem a szoba hőmérsékletű vajat. Robotgéppel összedolgoztam, belereszeltem a citromhéjat is, majd az áfonyát és a levendulát is beleszórtam. Végül a szintén szoba hőmérsékletű tejet is hozzáöntöttem. Pillanatok alatt összeállt, kivettem a gépből és kézzel átgyúrtam. Mivel kicsit meglágyult, 15 percre betettem a hűtőbe, hogy könnyebb legyen nyújtani.

Lisztezett felületen kinyújtottam 4-5 mm vastagra és szív alakú kiszúróval elkészítettem a kekszeket. Tetejükre szines tortadarát őröltem.



Előmelegített sütőbe toltam, 160 - 170ºC –on légkeveréssel 15 percig sütöttem. Ne piruljon meg túlságosan! Amikor kihűlt, néhány frissen szedett levendulavirág társaságában jól záródó fémdobozba tettem őket. Néhány napra felejtsük el, sokkal finomabb lesz, mint frissen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése