2016. szeptember 25.

Flekken tárkonyos pityókával és vörösboros körtével

A sertés tarja még mindig a kedvencünk, a flekken pillanatok alatt elkészülő, igen ízletes hús féleség. Változatos köretekkel megunhatatlan. A mostani 2 társ is méltó volt hozzá.


A flekken sütésének leírását és a húsról némi információt itt találtok. Azt nem ismétlem, a köretek azonban érdemelnek néhány szót.

Tárkonyos pityóka

sárga burgonya
hidegen sajtolt repceolaj
frissen őrölt tarka bors
tárkony

Sokan ellenérzéssel viseltetnek a mikrosütővel szemben. Szerintem azonban, ha arra és úgy használjuk, amire igazán alkalmas, akkor nem csak nagy segítség, de más módon előállíthatatlan ízeket és állagokat érhetünk el vele. Ilyen alapanyag a krumpli is. Vízben főtt köretként egyszerűen nem jöhet szóba, annyira jellegtelen és minden java a vízbe távozik.
A mikrós készítéskor csak felkockázom, amennyire lehetséges szárazra törlöm. Tűzálló tálba öntöm az olajat, felmelegítem és a meleg olajba kerül a só, bors (más fűszerezés esetén a többi fűszer is). Így azok beleoldódnak az olajba. Ebbe csak beleforgattam a krumpli kockákat, nagyon alaposan elkevertem és a végén megszórtam a szárított tárkonnyal. 3 percre teljes fokozaton letakarva ment a mikróba. Utána átkeverés és újabb 3 perc, majd még egyszer 3. Az idő a mennyiségtől is függ, keveréskor lehet érezni, meg kóstolni is szabad. Ha kész, letakarva várhat.  Krémes, ízekben gazdag lesz a végeredmény.

Vörösborban párolt körte

kemény, zamatos körte – ez most Vilmos volt, 3 db
vörösbor – maradék bor második élete ☺
1 csillagánizs
1 rúd fahéj
néhány szem szegfűszeg
csipet só
cukor – száraz borhoz több kellhet, de alapvetően ízlés szerint.


A körtéket meghámoztam, félbevágtam, kivettem a magházat. A vörösbort a fűszerekkel együtt feltettem a tűzre. Belepakoltam a körtéket, nagyjából lepje el őket a folyadék ! Fedő alatt kb. 20 percig gyöngyözve főztem, időnként forgatva és locsolgatva a körtéket. Ezután kihűtöttem. Tálaláskor felszeleteltem a körtéket, gyönyörűen látszott hogy a bor milyen mélységig tudta átjárni.
Remek összeállítás így együtt a 3 jó dolog ☺.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése