2017. március 9.

Rozé kacsamell karamellizált gyöngyhagymával

Most sütöttem először így kacsamellet, nagyon-nagyon finom. Igazán rozéra sikerült, vajpuha volt. A régóta itthon lévő ecetes gyöngyhagyma pedig újjászületett így, nem véletlen, hogy eddig nem fogyott el. Köretként még egy kisebb édesburgonya került, csak egyszerűen megsütve.


Hozzávalók:

fejenként 1 fél bőrös kacsamell filé
2 édesburgonya
1 üveg ecetes gyöngyhagyma (de apró szemű frissből jobb biztosan)
nádcukor
méz
gránátalma szirup vagy balzsamecet
1-2 dkg vaj
frissen őrölt tarkabors
friss tavaszi zöld díszítésnek (ez zsázsa)

Nagyon nem vagyok oda a gyárilag ecetezett dolgokért, ez a gyöngyhagyma is kissé vadnak tűnt, amikor felbontottam. Leöntöttem a levét, jól beáztattam hideg vízbe, majd lecsepegtettem a kis hagymákat. Egy lábasba kevés vajat tettem, 1 teáskanál nádcukrot kissé megolvasztottam benne, majd rátettem a hagymákat. Annyi vízzel öntöttem csak fel, hogy teljesen el sem lepte. Sóztam és öntöttem hozzá a gránátalma szirupból. Végül egy kevés mézet is csurgattam rá.
Fedő nélkül kis lángon főztem, kb. 10 perc után a levét elfőtte és kezdett barnulni. Szinte ragacsos lett, ekkor már nem kevertem, csak rázogattam az edényt. Végül még egy darabka vajat beledobtam, elzártam a gázt és félretettem.


A kacsamell (sütés előtt már 1 jó órával vegyük ki a hűtőből! ) bőrét rombusz formában beirdaltam, sóval borssal jól bedörzsöltem és a bőrös felével lefelé száraz, hideg serpenyőbe tettem. Lassú tűzön sütöttem, jó sok zsírt kiengedett, ezt folyamatosan leöntöttem alóla. Közben a sütőt előmelegítettem 160-170ºC fokra alsó-felső állásban.
Amikor már eléggé megpirult a bőr, a külseje ropogóssá vált, megfordítottam és a húsos felét is sütöttem 1 percig. Végül kivettem a serpenyőből (mert nem sütőbe való a nyele miatt) és áttettem egy kis tepsibe a bőrös részével felfelé fordítva.
10 percig sütöttem, így egészen rozé lett. A sütési időtől függ a végeredmény, aki teljesen átsülve szereti, adjon még neki újabb 10-15 percet.

Ami nagyon fontos, hogy amikor kivettem a sütőből, 10 percig még pihentettem, mielőtt felvágtam.
Amíg pihent, addig a félig már előfőzött édesburgonyát hasábokra vágtam, sóval, borssal fűszereztem és a kacsához használt serpenyőben, a kevés benne lévő zsírban átpirítottam.
Tálaltam, a kacsamellet keresztben 2 cm-es darabokra vágtam, végül még egy kis zölddel megdíszítettem.



Megjegyzés: ha még lassabban sütjük a bőrös oldalt, akkor (talán) az egész zsírréteg ki tud sülni belőle és kőkemény ropogós bőr marad csak. Ez nem ilyen lett, de mivel nem szeretem a bőrt, nem zavart, mert az egész így jó szaftos maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése