2016. február 12.

Kolbászos krumplileves pikánsan

Ez úgy indult, hogy csókakői kolbászleves.... keresgéltem recepteket. Meg sem lepődöm már, amikor ilyen konkrét nevű ételekhez ezerféle recept van forgalomban. Akár az enyém is lehetne az 1001-dik változat, de jó lesz nekem a fenti elnevezés is. A pikánsságot egyrészt a chili és a borecet, másrészt a Gorgonzola sajt adja, amiből egy egészen kevés bele van csempészve.


 Hozzávalók (2 emberes adag):

4 nagyobb darab saláta burgonya (nekem most sárga van)
½ szál lángolt vagy száraz kolbász
1 sárgarépa
1-2 szárzeller vagy gumós zeller darab
pirospaprika
1 gerezd fokgagyma
1 teáskanál vöröshagymakrém
kömény
frissen őrölt fekete bors
chili pehely vagy friss chili
1-2 evőkanál tejföl
1-2 dkg Gorgonzola vagy más kéksajt
1 teáskanál fehérbor ecet (ízlés szerint)
kevés burgonya pehely a sűrítéshez
zellerlevél és/vagy petrezselyem zöldje felaprítva

Egy kevés olajon feltettem a meghámozott és vékony karikákra vágott kolbászt és csak annyira futtattam meg, hogy kiengedjen a szép piros zsírjából. Ezután kiszedtem egy tányérra és félretettem. A zsiradékba tettem a hagymakrémet és a vékonyra szeletelt fokhagymát, felforrósítottam, kevertem rajta egyet-kettőt majd félrehúztam. Adtam hozzá pirospaprikát és először a felkockázott sárgarépát tettem fel pirulni. Kevés vízzel felöntöttem és amíg főtt, a krumplit is felkockáztam. Hozzáadtam és felöntöttem a végleges mennyiségű vízzel. Fűszereztem és hagytam főni.


A szárzellert meghámoztam és fél cm –es szeletekre vágtam. Ezt csak akkor tettem a levesbe, amikor már majdnem készen volt.
Végül a tejfölt elkevertem a kockára vágott kéksajttal és behabartam vele a levest. Forraltam rajta, majd óvatosan adagolva a burgonyapelyhet, kicsit besűrítettem.
Legvégén ment rá a friss zöld.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése