2016. február 29.

Harcsapaprikás polentával

túróscsuszával szerettem volna... de volt egy kevés ricottám és akkor inkább a polentát választottam. Ricottás polenta.... ez maga is egy nagyon kellemes összeállítás és lehet hogy meglepő, de nagyon egy húron pendült a harcsapaprikásommal ☺


Hozzávalók:

2 szelet afrikai harcsa filé (kb. 25 dkg)
1 kis salotta hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 púpozott kávéskanál sűrített paradicsom
1 púpozott teáskanál pirospaprika
1 kis darab chili paprika

100 ml instant polenta
400 ml víz
kurkuma
frissen őrölt fekete bors
10 dkg ricotta

A harcsa szeleteket nagyobb kockákra vágtam, a hagymát pedig egészen apróra. Egy kevés olajon megforgattam a hagymát a vékonyra szeletelt fokhagymával együtt, majd belekevertem a sűrített paradicsomot. Elkevertem, félrehúztam a tűzről és megszórtam a pirospaprikával. Sóztam, tekertem rá egy kevés borsot és mentek is bele a halkockák.


Jól megforgattam, nagy lángon pirítottam, végül egy egészen kevés vizet öntöttem alá és fedő alatt hagytam a halat megfőni (15-20 perc). Mielőtt elzártam, adtam hozzá még egy kevés pirospaprikát.

Egy másik edénybe olajat tettem, egy csipetnyi kurkumával ízesítettem, feketeborsot őröltem bele. Néhány másodpercig sütöttem, majd ráöntöttem a kukorica darát, elkevertem és felöntöttem a vízzel. Forrás után még pár percig kevergettem a tűzön, majd félrehúztam és letakartam. Később belekevertem a ricottát is.

Ez most olyan állagú lett, hogy se nem folyt, se felkockázni nem lehetett. Így aztán egy evőkanállal „galuska” formákat tettem a tányérra és úgy tálaltam a harcsapaprikással együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése