2016. február 3.

Karalábé saláta kétszer

Yotam Ottolenghi az egyik olyan szakács, akinek az ízkombinációiban vakon megbízom. Nagyon egyezik az én ízlésemmel. Nemrégiben nálunk is megjelent egy csodás könyve, amit nagy örömömre névnapomra megkaptam. Egy télen is elkészíthető szuper salátát választottam ki belőle elsőként. Aztán tovább mentem és újabb összetevőkkel bővítettem.


Ha télen nyers, friss salátát ennénk, a karalábé nem igen merül fel, mint hozzávaló. Ez nagy hiba, mert az állandóan kapható ropogós finom zöldség tökéletesen belesimul a téli, tél végi salátákba, érdemes megpróbálni. A csupa víz reteknél mindenképpen jobban járunk vele.

Hozzávalók:

1 db karalábé
½ fej káposzta (kicsi fejnek a fele) /
1 csokor kapor – nálam a fagyasztva eltett kapor volt most
1 marék aszalt meggy vagy áfonya
½ citrom reszelt héja
1 citrom leve
fokhagymapor
olivaolaj
frissen őrölt fekete bors


A karalábét gyufaszál méretű hasábokra vágtam, a káposztát szintén hasonló méretűre szeleteltem. Összekevertem a kettőt, beleszórtam az aszalt áfonyát.

Az olivaolajba belereszeltem a citromhéjat, beleőröltem a borsot, beleszórtam a fokhagymaport megsóztam, majd a végén a citromlével felöntöttem és alaposan összeráztam. Belekevertem a kaprot is és az egészet a felszeletelt zöldségre borítottam. Jól összeforgattam és 1 percig pihentettem. Újra összeforgattam és lehetett tálalni.


A másik variációban a káposztát sárgarépára, a kaprot pedig fekete borsra és sumakra cseréltem, citromlé helyett pedig egy kevés fehér balzsamecetet öntöttem rá. Extraként néhány szál felszeletelt angol zellert és egy fél marék pirított napraforgó magot is szórtam a tetejére. Mindkettő rendkívül finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése