2016. február 5.

Friss ravioli paradicsom mártásban

Van egy családi tésztanyújtó gépünk, ami ide-oda vándorol ☺ Rendszerint valaki ráéhezik egy házi gyúrt tészta ételre, boldogan magához veszi a gépet, aztán ennyiben is marad. Nálunk is többedszerre jár már a gép, de végre most tényleg használtuk is. A blogon pedig eljött a 250-dik bejegyzés is.....


Hozzávalók:

2 egész tojás
20 dkg finomliszt
csipetnyi só
1-2 teáskanál olivaolaj
hideg víz, ha nagyon kemény a tészta

25 dkg ricotta
20 dkg fagyasztott leveles spenót
2-3 dkg reszelt Grana Padano
szerecsendió
frissen őrölt fekete bors

1 doboz darabolt paradicsom
1 gerezd fokhagyma
bazsalikom
oregano
kakukkfű
frissen őrölt fekete bors


A tésztához a lisztet munkalapra halmoztam és a közepében lyukat képeztem. Ebbe ütöttem bele a tojásokat,  megsóztam és elkezdtem összegyúrni. Beletettem az olajat is, és egy kevés víz is kellett. Alaposan kidolgoztam, jó 15 percig gyúrtam, majd folpackba csomagolva félretettem pihenni.

A töltelékhez a spenótot forró sós vízben 1-2 percig főztem, leszűrtem, lecsepegtettem és kihűtöttem.  Deszkán feldaraboltam (nem kell nagyon apróra) és hozzákevertem a ricottához. Beleszórtam a reszelt sajtot is, reszeltem rá szerecsendiót, sóztam és tekertem rá a borsból. Jól összekevertem és ez kész is volt.


Olivaolajon megfuttattam a fokhagymát, ráborítottam a darabolt paradicsomot és még egy kevés vizet is. Beállítottam az ízeket egy kis sóval, frissen őrölt borssal és jól megszórtam a zöldfűszerekkel. 10 percig főztem, majd félretettem.

Közben a tészta is kipihente magát. A géppel több fokozatban nagyon vékonyra nyújtottam (5-ös állás). Lisztezett felületre fektettem egy csíkot a tésztából, két kiskanállal halmokat tettem rá a töltelékből és kiszúrtam őket.


Amikor mind készen lettek,  sós vízben 4 perc alatt kifőztem őket (ezt a mennyiséget 2 részletben). Közben megmelegítettem a mártást.
A tésztás tányérba kanalaztam a mártásból és a tetejére tettem a raviolikat. Fagyasztva szárított bazsalikom levéllel és reszelt Grana Padanoval megszórva tálaltam.
Nagyon finom ☺

2 megjegyzés: