2016. február 17.

Sütőtök ropogós

Megint Yotam Ottolenghi adta az ötletet ehhez a hamar elkészíthető ízletes előételhez, de akár ebédre/vacsorára is elég lehet egy tartalmasabb salátával. Az is előnyére válik, hogy így szeletelve sokkal hamarabb megsül a tök. Ehhez inkább az orange tököt válasszuk, mert könnyebb felszeleteni és szaftosabb a húsa. 


Hozzávalók:

1 hosszában félbecágott orange tök egyik fele
olivaolaj
2-3 evőkanál zsemlemorzsa (elő is piríthatjuk egy kicsit)
fokhagyma granulátum
kakukkfű (a friss az igazi, de a fagyasztva szárított is jó)
rozmaring
chilipehely
frissen őrölt feketebors
reszelt parmezán 

A fűszereket természetesen úgy variáljuk, ahogy akarjuk. Elkeverjük őket a zsemlemorzsával és kész is.


A tököt kb. 1 cm-es szeletekre vágtam héjastól. Egy 20x30 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd a tökszeletek egyik felét megkentem az olajjal és ezzel a felével lefelé a tepsibe tettem. A felső oldalukat is lekentem ezután és megszórtam a keverékkel és 180ºC-ra előmelegített (légkeveréses) sütőbe toltam. 20-25 perc alatt megsültek a szeletek.


Ehetjük melegen is, mellé natúr joghurtot kínálva, de hidegen is kiváló.


Ha még egyszerűbbé akarjuk tenni a dolgot, akkor mozsárban összetört fűszerezett kiflikarikákkal is megszórhatjuk a tököt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése