2020. május 6.

Spanyol narancsos gombás csirkeragu

ezt az ételt egyszer régen már megfőztem, valószínűleg a blog nem létezett még akkor, mert nem került fel ide. Spanyol varázslat illatos édeskés sherryvel, fanyar narancshéjjal mazsolás rizzsel. Ha több ujjunk lenne, akkor nem csak 10-et nyaltunk volna meg utána ☺


Hozzávalók:
1 fél bőrös csirkemell és két bőrös csirke felső comb (vagy csak az egyik féle, ki mit)
3 szál zöldhagyma vagy kis fej vöröshagyma
kb. 2 deci zöldségleves
½  - 1 deci édes sherry
1 narancs reszelt héja és leve
1  kis doboz szeletelt konzerv csiperke gomba (vagy 20 dkg friss apró csiperke)
1 evőkanál Worchester szósz
friss petrezselyemzöld

frissen őrölt feketebors
fokhagyma granulátum

A csirkehúst előző este már megszórtam fokhagyma granulátummal és borssal, sózni csak ¼ órával a főzés előtt kell.
Olajat öntöttem egy vastag falú magasabb serpenyőbe és a felkarikázott zöldhagymát megfonnyasztottam, majd kiszedtem egy tányérra. Hozzápótoltam az olajhoz egy keveset és a húsok bőrnélküli oldalát lisztbe mártottam, majd először bőrös résszel lefelé, majd megfordítva megpirítottam őket. Ezután visszatettem bele a hagymát, felöntöttem a zöldséglevessel, beleöntöttem a sherryt, a narancslét, a Worchester szószt és belereszeltem a narancshéjat. Isteni illatok szálltak.
Fedő alatt, a húsokat időnként megforgatva kb. 20 percig főztem így a ragut, végül a szeletelt gombát is beletettem. Ha túl híg a szaft, még egy kevés liszttel sűríthetjük. Én most a gombát szórtam meg liszttel és úgy adtam hozzá, majd még 5 percig fedő nélkül rotyogtattam. A legvégén szórtam meg friss petrezselyem zölddel.


A basmati rizst a szokásos módon megfőztem, beleszórtam egy marék mazsolát a végén, majd a fedőt letarkarva hagytam gőzölődni. Villával összeborzoltam és tálaltam.
Utána még egy pohárkával elkortyoltunk az isteni sherryből is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése