2020. május 20.

Tojásos nokedli fejes salátával


Klasszikus páros, klasszikus tavasz köszöntő. Egyszerű és egyszerűen csodás. Nem érdemes variálni, ki van ez már találva.


Hozzávalók:

4 tojás
kb. 15 dkg finomliszt
1 csapott teáskanálnyi búzadara
víz

bors

Elkészítettem a klasszikus nokedli tésztát 1 tojásból, vízzel, liszttel sóval. A kevés búzadara azt a célt szolgálja, hogy ne főjön szét még véletlenül sem a nokedli, maradjon harapható.
Forrásban lévő sós vízbe szaggattam a nokedli tésztát és pár percig főztem. A nokedli szaggatót alul-felül bekentem vékonyan zsírral, így nem ragad bele a tészta és elmosni is könnyebb.


A 3 tojást felvertem, sóztam, borsoztam. A kész nokedliket forró zsírral előmelegített serpenyőbe tettem és ráöntöttem a tojást. Rögtön elzártam a gázt és óvatosan elkevertem. Azonnal tálaltam a klasszikus ecetes-cukros-sós öntetbe forgatott fejes salátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése