2020. május 24.

Spenótos spárgakrém leves mentával


egy igazi klorofill eszenciát sikerül gyártanom csupán azért, mert megmaradt 10-12 db zöld spárgám és egy maréknyi bébi spenótom  Akik ismernek már, tudják, hogy a legjobban az ilyen főzéseket szeretem. Emlékszik még valaki, hogy volt egy angol sorozat, a Food Poker? Na azt nagyon szerettem.... azóta is űzöm itthon, amikor a meglévő dolgokból kell valamit összehozni.


Hozzávalók:

½ csomag zöld spárga
½ csomag bébi spenót
1 liter zöldségleves
1 szál zöldhagyma
friss bazsalikom levelek
kevés tejszín
pár cseppnyi lime lé
opcionális, de ettől lett igazán ütős: menta csatni
ha van, friss mentalevelek a fenti sor mellett/helyett
frissen őrölt feketebors

A spárgákat blansíroztam, mert mindenképpen meg akartam őrizni a szép színüket.
Kevés olivaolajon megfuttattam a finomra vágott zöldhagymát, majd felöntöttem a zöldséglevessel és beletettem a feldarabolt spárgát. 5-6 perc alatt meg is főtt annyira, hogy mehetett a turmix gépbe.

Nagyon alaposan összeturmixoltam, majd hagytam egy kicsit hűlni. A bébi spenótot durván összevágtam és beledobtam a turmixba. Ugyanezt tettem a bazsalikom levelekkel is. Tovább turmixoltam, amíg ismét szép sima lett. A menta csatniból 1 mokkáskanállal beletettem még, és azzal is elkevertem. Ez igen csípős, a benne lévő zöld chili miatt, úgyhogy óvatosan kell bánni vele. Ha nincs csatni, akkor ízlés szerint valamilyen csípősséget azért kell hozzátenni.

Visszaöntöttem a fazékba, kevertem hozzá tejszínt, kb. 1 dl-t. Kóstolással beállítottam a sót, a savasságot pedig lime lével oldottam meg. Akkor van kész, amikor összeáll egy összetett íz, amiben érezhető mind a spenót, mind a spárga.
Tálaláskor meglocsoltam olivaolajjal és szórtam rá egy kevés tört mogyorót.

Hasonlóan ütős klorofill infúzió a rukkola krém leves, receptje itt található.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése