2020. május 21.

Üvegtészta zöldségekkel


a kedvenc „gyorsételem” a jó értelemben véve, Csupa szín és íz, mégis egy könnyű fogás és nagyon hamar elkészül. Több féle tésztával készítettem már hasonlót, de ez és a rizstészta lett talán a kedvencem. Mehet bele minden féle zöldség, de még előre lepirított csirkemell falatkák is.


Hozzávalók (2 adag):

1 csomag vékony üvegtészta (10 dkg)
1 marék zöldborsó
10 - 15 dkg barna csiperke gomba felszeletelve
1 sárgarépa lereszelve a nagyobb lyukú reszelőn
angol zeller felszeletelve
1 gerezd fokhagyma reszelve
1 hüvelykujjnyi gyömbér reszelve
világos szójaszósz
szecsuáni bors
frissen őrölt fekete bors
1 teáskanál rizsecet
szezámmag
wok olaj

A wokban felhevítettem az olajat, közben feltettem egy fazékban vizet a tésztának. Az olajba reszeltem a fokhagymát és a gyömbért, átpirítottam, majd ment rá a gomba. Só, bors, mind a két féle, pár percig rázogatva pirítottam, majd jött a sárgarépa és a zeller. Közben már beletettem a tésztát a forró sós vízbe, mert ennek a fajtának 2 perc kell csak.
A wokba végül belekerült a zöldborsó is (fagyasztott, így nem sok idő kell neki), jól összeráztam az egészet és most ment rá a rizsecet és a szójaszósz.
Közben elkészült a tészta is, gyorsan leszűrtem és szűrőben hagytam lecsepegni.

Utolsó lépésként a tésztát is a wokba tettem a zöldségek mellé és csipesszel emelgetve amennyire tudtam, elkevertem, elosztottam a dolgokat. Végül megszórtam szezámmaggal. Azonnal enni kell.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése